Hej.

Har mattläggare som dyker upp på tisdag och ska sätta in våtrumsmatta i ett badrum jag rivit ut/renoverat.

Kom att tänka på att när jag satte in karmen/innerdörren så ville jag inte sadla på denna på utsidan, så jag satte karmen efter utsidan för att det blir snyggast.

Men när jag kollade häromdagen så slog det mig att detta innebär att på insidan så hamnar tröskeln c:a 1cm längre in pga detta och mattan måste isåfall böjas precis vid tröskeln.

Kommer detta innebära något problem för mattläggaren?
Ska jag flytta dörren så att insidan blir jämns med istället?

Kan ta en bild om ni inte förstår min smått förvirrade beskrivning. :)
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tog en bild.
 
Brukar inte vara några problem att värma in mattan, man kan annars lägga på en ekbit på insidan av tröskeln så den kommer i liv med innerväggen, då är det ännu enklare vid läggning
 
jag skulle nog hellre fundera på det ev uppviket man oftast vill ha så det inte rinner in vatten under tröskeln. Golvläggarna brukar gilla om man anpassar tröskeln så man kan ett litet uppvik på densamme. Tröskeln ser dock inte så hög ut så det kanske inte är görbart.
 
Badrumströskel som tillochmed är höjd med en spånskiva under. Så det finns uppviksmån så det räcker och blir över Stefan. :)
 
ok, ja det syns dåligt på bilden. Har du fräst tröskeln då så man får in mattan i liv med tröskeln? Blir mycket snyggare då.
 
Den har en fräst kant redan från start. :)
 
usch vad bortskämt det är nuförtiden. När jag la in matta i mitt första badrum jag gjorde vägrade mattläggaren göra det om jag inte fixade tröskeln. Det vart till att fräsa så gott det gick med en cirkelsåg och det var inte så lätt....
 
  • Gilla
Drotz
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.