Byggde återigen av spillvirke.
Ett riktigt stabilt barnbord som blev poppis både av dom små och dom större ;)
DSC_1876.jpg
DSC_1881.jpg
DSC_1936.jpg
DSC_1247.jpg
 
En smart lösning jag (snart) har är tvättnedkastet från badrummet rakt ner i tvättstugan. Tyvärr är det inte färdigställt innan tävlingen är slut men man ser den smarta lösningen iallafall.

Tvättnedkast ovanför toalettstolen

image.jpg
image.jpg

Och tvätten kommer ner i tvättkorgen innan för dörren i tvättstugan

image.jpg

Och som lucka till nedkastet blir det en gammal sop-lucka som ska lackas vit

image.jpg
 
Redigerat:
  • Gilla
D09 och 3 till
  • Laddar…
Ombyggnaden av balkongen!
Från början skulle det bli vinterträdgård men det slutade med en hel inglasning med skjutdörrar som en förlängning till matsalen...

20151116_083216.jpg
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Det här med sladdar som ligger och skräpar tål jag inte riktigt...

Lösningen på detta blev att köpa ett väggskåp på Ikea som jag fällde in i väggen.
I detta skåp finns allt som behövs för att få internet, tv, och telefon att fungera i huset.
Smart och smidigt tycker jag!

20160207_122146.jpg
 
  • Gilla
D09 och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren
Tycker det blev grymt smidigt med 9 cm djupare bänkskiva bakom diskhon, samt 18 cm djupare bakom hällen, att det skiljer sig beror på en nisch för skjutdörren in till vardagsrummet.
kök10.jpg
kök11.jpg

Fick bli lite äldre bilder där vi saknar lister, men hade bara dessa på jobbdatorn.
 
Här kommer mitt bidrag i form av en annorlunda lösning med taket i våran bastu.
tanken är att skapa en illusion där taket fortsätter ut i rummet utanför bastun.
IMG_1880.jpg
 
  • Gilla
·HeRmAN· och 5 till
  • Laddar…
Vårat spa rum i källaren, här bild på duschen men finns även stort inbyggt badkar. Detta utrymme skulle denna tvätten passa utmärkt till att hålla rent på klinkers och fogar. :)

dusch.jpg
 
image.jpeg

Här hemma älskar vi vår köksö! Den har stora djupa lådor på sidan mot köket som rymmer ALLT och lite till. Har även inbyggnadslådor för småpryttlar.
På utsidan finns gott om plats för oss att sitta och hänga, äta frukost och umgås. En klar samlingspunkt som vi är så nöjda med!
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Under en mindre trapp i hallen byggde jag in 4 lådor, där massor med vantar, mössor halsdukar mm får plats, och direkt ovanför trappen byggde jag in en lådhurts med ett bänkskåp i väggen där jag förvarar alla verktyg som jag vill ha nära till hands. Dessa tog tidigare upp en massa plats i kökslådorna, och det var väl inte riktigt meningen att köket skulle vara verktygsbod. Nu får jag dessutom plats med mer verktyg, skruvar och småprylar :)

DSC_2790.JPG
 
  • Gilla
Modig och 2 till
  • Laddar…
En möbel i tvättstugan för tvättmaskin och torktumlare. Att byggt av köksdelar från IKEA.

20160209_051703.jpg
 
  • Gilla
Malin R
  • Laddar…
Älskar min klädkammare!
Vi har ett väldigt stort sovrum söm behövde mer förvaring och då det sitter fönster som gjorde att garderober mpt väggen inte funkade samt att alla våra rum har runda hörn fick det bli en fristående vägg med sängen på ena sidan och klädkammaren på andra sidan.
Än del bilder är från innan jag bestämde mig för att den spikraka linjen mellan rosa och grått blev för perfekt så jag gjorde om den. Och låorna för mina smycken kom till lite senare pga tidbrist och felköp.
Klädkammaren är byggt av MDF och två byråer (Malm) från Ikea.
015.jpg

013.jpg

022.jpg

012.jpg

013 (1).jpg

0081.jpg

025.jpg

004.jpg
 
Redigerat:
  • Gilla
Farfalle
  • Laddar…
Ett litet tips för att få ordning på sina burkar sprayflaskor mm i garaget. Blir bättre ordning och mycket lättöverskådligt. Det är vanliga tavelhyllor i olika längd som finns att köpa lite varstans till billig peng.

image.jpg
 
  • image.jpg
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Den inbyggda TVn känns väldigt bra nu när vi slipper all synlig teknik och sladdar. Luckorna täcks av dubbla lager badräktstyg vilket gör att de ser målade ut men ändå släpper igenom ljudet från hemmabion. På ena sidan sitter alla shuntar för nedervåningens värme medan den andra innehåller router, Apple tv mm. Ventilationslucka i gjutjärn för att passa in i stilen.
image.jpg

image.jpg
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Hålet efter en källartrappa blev perfekt att sänka ned badkaret i när vi byggde vårt badrum.


image.jpg
 
  • Gilla
twoody och 3 till
  • Laddar…
Det vi är mest nöjda med i vårt hus är skjutväggen som går att trycka ner i källaren. En häftig detalj som även är praktisk när man vill avgränsa kök från salen.

IMG_0034 2.JPG
IMG_0039.JPG
 
  • Gilla
Modig och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.