F
Jag har fällt in marinhögtalare från Biltema, sitter infällda under översta sittlaven.

mvh Kai
 
F
Hur gjorde du fukstspärr? Silikona i kanten?
 
Svärfar hade ett par vanliga bilhögtalare ur en 240
monterat innan takpanelen spikades, sedan sägade han skåror med en cirkelsåg precis där högtalaren satt.
funkade alldeles utmärkt trots att vi eldade på i kaminen så öronen krullade sig. ;)
 
F
Då kanske man ska montera dom före dom spikar upp panelen, låter rimligtvis som enklaste alternativet.
 
Jag ska fundera på detta nästa år när jag bygger bastun. Här finns i alla fall en hel del att välja på: www.domesticsystems.se

Jag har för mig att Altavox har sån't också. De kanske har monteringsanvisningar.

/Micke
 
Vad jag har hört finns det stort urval i välsorterade båtaffärer. Bose har tydligen gjort ett system med IP 64 skyddsklass.
 
Jag satte in marinhögtalare under det vedeldade aggregatets nivå, tempen blir knappt 40 grader där. De är fuktskyddade och kostade runt 400 på nån butik vid ullared.
Har kopplat dem till en bärbar cdspelare med löstagbara högtalare i relaxen.

Tips om bra bastusäten: Bocka till tre st 40*8 mm aluprofiler i skruvstäd så att du får en bekväm form. Borra sen hål så att du kan skruva mittklyvd lave (jag tog Abachi och nån annan sort varannan) underifrån.

Se bild


Länk http://Koste.yafro.com/photo/9580061
 
Varför ha högtalare av ursel kvalite i bastun ??? Det är iallafall de som jag sett på marknaden, satsa på enrejäl anläggning i relax delen utanför!!!! för en sån finns väll. så löser sig problemet.
 
F
fogden skrev:
Varför ha högtalare av ursel kvalite i bastun ??? Det är iallafall de som jag sett på marknaden, satsa på enrejäl anläggning i relax delen utanför!!!! för en sån finns väll. så löser sig problemet.
Problemet med att ha högtalare i bastun löser sig väl knappast genom att ha en fet anläggning i relaxen? Man vill ju ha både och, givetvis :)
 
Jag menar en jättefet anläggning. allså
 
Problemet är ju att alla inte har utrymme för relax, jag skall klämma in min bastu på en övervåning som vi skall inreda. Iofs finns 100 kvm biyta i källaren som nyttjas som förråd men har inte lust att ta upp häl i golvet för trappa ned utan kör bara ingång utifrån.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.