Har kikat på huset Mimer och blev lite nyfiken på om någon har lite priser på tillvalen :)

Vad kostar det med inredd övervåning?
Ekköksluckor?
Rostfria vitvaror?
Spröjsade fönster?
Sadeltak över ytterdörren?
Takkupa?
Braskaminer?
 
De enda relevanta priserna får ni såklart direkt från säljaren.
Ganska onödigt att fråga här!
 
Ursäkta mej dåe!!! Var bara det att jag var lite nyfiken och satt och räknade lite, lååångt till måndag
 
volvo skrev:
De enda relevanta priserna får ni såklart direkt från säljaren.
Ganska onödigt att fråga här!
Jag tycker det är så onödigt med sådana där svar ! Har du inga priser att ge till nån som undrar behöver du varken läsa eller ännu mindre svara på inlägget.
Om folk här på forumet nu är intresserade av cirkapriser på tillvalen en lördag och inte orkar vänta till måndag tycker jag det är utmärkt att man kan diskutera priser här på forumet. Om författaren nu får en liten hum om priset och blir intresserad förutsätter jag att denne sedan ändå kontaktar säljaren för att få pris.
Jag irriterar mig iaf. på dessa besserwissers som direkt svarar att man ska ringa en säljare.
Ursäkta att jag går utanför ämnet....men jag var tvungen.

/Valle
 
Instammer med foregaende talare, och kan bara lagga till att det ar val alldeles fortraffligt att kunna vara lite forberedd nar man pratar med saljaren - jag vet inte om det ar sa med just Alvsbyhus, men annars i branschen sa verkar ju tillval kunna kosta lite hur som happ beroende pa vad saljaren ar pa for humor..?

Sa Jessica, fraga pa - beklagar bara att jag inte har nagra direkta svar avseende just Alvsbyhus. Jag tror det var Smalandsvillan som har aven tillvalens priser offentliga pa hemsidan om du i alla fall vill ha nagot att borja rakna pa.

Har lite rena gissningar:
Inredd overvan tror jag inte Alvsby brukar salja - kan vara att man kan kopa det anda direkt fran saljarforetaget? Kanske 200 tkr beroende pa hur det ska se ut (antal rum, bad etc)
Ekluckor 15tkr?
Rostfritt 15tkr?
Spröjsade fönster? Tror det ingar i SX (som du anda vill ha da du slipper luftvarme!)
Sadeltak över ytterdörren? 5-10tkr?
Takkupa? 30tkr?
Braskaminer? 30-40tkr per styck - later som du vill ha flera??

Det finns sakerligen Alvsbykunder som har mer exakta siffror...


 
hej!

Vi ska ha ett höner, älvsbyhus och vi har valt Sx modellen och då ingår spröjsade fönster och sadeltak. Takkupan på vårat kostar ca.45000. Hoppas detta var lite till hjälp iaf. Till mig sa säljaren att om de inredde övervåningen på ett höner skulle det gå på 300 tkr.

//Maria
 
Hej!
Ekköksluckor kostar till ett Ymer ca 30000:- skiljer mellan husmodellerna tror jag.
Som Bus_trollet skrev så väljer man sx modellen ingår spröjsade fönster och sadeltak.
 
JessicaJ skrev:
Rostfria vitvaror?
30.000:- har jag för mig. Jag tycker det är fult med rostfritt. Men alla kan ju inte ha samma smak. ;)
 
Hej
Vi har fått dessa prisförslag från Älvsbyhus, Ockelbo för en Sleipner med förhöjt väggliv:
- Inredd ovanvåning 350 000 kr. Görs i efterhand på plats av säljaren.
- Contura kamin 55 000 kr.

Kändes lite dyrt i båda fallen. Vi gör det på egen hand.
 
Hej ! Vi har byggt Ägir. Om du bygger ett älvsbyhus så är mitt tips att sälja köket som ingår och sätta in annat kök för de tar mycket betalt ca. 25000 kr om man väljer tex ekkök. Skåpen är bara 70 höga så det syns vitt upptill. Bara ett tips  :)

Är själv nöje med vårat bygge ! Vi har flyttat in för ett par veckor sen.

Mvh BII
 
Ska bygga Mimer i höst.

Takkupa 44340 kr
Rostfritt paket 1 29750 kr
Rostfritt paket 2 44599 kr mera lull lull
Ekdörrar 30438 kr
Själv sätter vi in en contura kostnad ca 33 000 kr
Spröjs samt sadeltak ingår i SX serien lätt värt de!

Obs priser från ifjol höst!

Jonas  ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.