Hej!
Vet inte riktigt om detta kommer in under rätt ämne men jag gör ett försök.

Vi har varit och tittat på ett visningshus som är till salu. Det är klart nu i dagarna och ska börja visas till helgen. Sedan får vi flytta in i oktober.
Huset känns helt fantastisk så som kök, badrum och planlösning. Vi kanske inte hade valt riktigt dem tapeterna osv men det är inte mer än att måla om isf.

Har någon erfarenhet av att köpa ett visningshus?
Hur mycket kan man pruta ner priset? (det är ju dock en del tillval linlagda.)
Vill ha alla tips och ideér som möjligt....

/Linda
 
I ett visningshus har du säkert många tillval på den positiva sidan av beslutet. På den negativa får ni inte glömma att lägga att ni inte vet hur huset är byggt, att ytor blivit slitna osv osv.

Det som skulle göra mig mest oroad är att jag inte skulle ha följt bygget. Vi är långt ifrån klara men av det som hunnits med fram till nu är jag glad över att jag har "varit med".

Lycka till
 
Hej!

Vi har varit med och sett när huset har byggts upp osv men det som är tråkigast är ju att man inte fick göra några val själv. Fast i sin helhet är vi mycket nöjda och skulle mycket väl kunna tänka oss att köpa det.

Nu finns det ingen tomt i det området som tilltalar oss, så det är antingen att köpa visningshuset eller att vänta på att hitta en tomt som kan bli våran.

Vi känner ju att vi vill flytta nu så det blir nog visningshuset som blir vårt.

Det är svårt att bestämma sig känner jag....

 
Pruta på ett visningshus kan vara ganska svårt i alla fall om det är många intressanter på huset. ::) Att det skulle slitas på det nämnvärt mycke tror jag inte. Känns huset rätt och att ni får den där magkänslan att här vill vi bo, så är det bara att lägga ett bud på huset. Är det många som e intresserade så får ni väll lägga lite högre än utgångspriset. Finns det inga andra intressanter av huset så kan ni ge ett lägre bud än ugångspriset.
Känns det inte helt rätt så kanske det är bättre att vänta på en tomt och bygga erat hus exakt som ni vill ha det. ;) Hjälp vilket svammel det blev :) Ett plus e som Robert_Maria säger att visningshusen har mer tillval än standardhusen. Lycka till med erat val. Visa gärna en bild på huset om ni köper det. :)
 
Personligen tycker jag att hela vitsen med att bygga nytt är att få vara med och bestämma om både stort och smått. Om dock visningshuset i stort uppfyller era krav och önskemål (bortsett från tapetval etc) är det bara tuta och köra. Lycka till.
 
Hej!

Är det ett hus eller ett byggprojekt ni vill ha? Om det är ett hus, så borde det väl inte vara något problem att köpa ett visningshus om ni tycker om det. Det är ju faktiskt ganska vanligt att man köper redan färdigbyggda hus också. ;) Enda skillnaden i ert fall är ju att ingen faktiskt har bott i det huset innan er.

/pinebar
 
Om ni gillar huset och planlösning, tillval etc så Köp!
 
Ni vet vad ni kommer att få (eftersom ni kan gå runt och titta i det) och ni vet exakt när ni kan flytta in.

Om ni är överens om pris och huset motsvarar era önskemål så är det väl bara att slå till. Ni får ett nytt hus utan att behöva genomgå de våndor och den väntan som nybyggare får göra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.