Någon som har nån bra firma att rekommendera? Gärna liten firma?
 
Skåne är stoooort ....
 
Fick en Contura i5 installerad av Skurups Brasvärmebutik för något år sedan, de var smidiga att ha att göra med.
 
Såg i en annan tråd att du funderade på en contura i5 och nu ser jag att du slagit till! Hur fungerar i5an? Jag suktar efter en i6a. Vill bara inte lägga väldigt mycket tid och energi på installation för att upptäcka att den inte är så bra....
 
tegelsnickarn skrev:
Såg i en annan tråd att du funderade på en contura i5 och nu ser jag att du slagit till! Hur fungerar i5an? Jag suktar efter en i6a. Vill bara inte lägga väldigt mycket tid och energi på installation för att upptäcka att den inte är så bra....
Det funkar bra, som jag skrev i en annan tråd: Den blir varm snabbt, och kall snabbt... Skaffa så stor insats som möjligt är mitt tips. Måste mata rätt ofta. Kollade på Keddy i gjutjärn också, det är ju lite tyngre så kanske hade den hållt värmen lite längre, jag vet inte. Men kvaliteten är utmärkt på i5:an, smarta dörrar, bra förbränning utan synlig rök när den är uppe i temp, bra att det går in nästan 40 cm långa vedträn.
 
Tack! Då blir det i6an!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.