Hej
Nu har vi fått ett pris på Lyckan Funkis, 1,8 milj, då är det räknat med putsfasad. Alla våra tillval är inte medräknade men det är ändå relativt mycket av det vi vill ha i priset. Vi har sett på forumet att det är många som verkar ha fått lägre pris. Stämmer det? Är det isf med träpanel?

Är det förövrigt någon som vet om man kan få huset med liggande panel och vad kostar det isf?

Tack på förhand
 
Vi har gjort en förfrågan bara på vad huset skulle kosta med puts och vi fick 1850t. Men det kan ju bero på olika byggområden kanske... Det är ju dyrare att bygga på vissa ställen i landet.

 
Puts brukar addera 150 - 200 000 kr på priset. De som fått lägre priser än ert är med träfasad. Lyckan funkis med träfasad kostar ungefär 100 000 kr mer än vanliga lyckan som ligger på 1 550 000 kr.

Är osäker på om man får byta panel på ett hus i egnahem serien. Prata med er lokala säljare.
 
Tack för era svar. Vi har pratat med vår säljare och det skulle gå att få med träfasad (hoppas han har rätt bara). Är det någon som byggt huset med träfasad och isf går det att få någon typ av liggande panel eller liknande?

En helt annan fråga... är det någon som har några bilder i eller utanpå ett Lyckan Funkis hus?

Tack på förhand.
 
Jag tror inte det är liggande panel på funkis-lyckan, utan som "Sandliden" i Eksjöhus vanliga katalog - det var vad säljaren sa till oss i alla fall :)
 
Vi har verkligen fastnat för planlösningen på Eksjöhus Lyckan Funkis!
Dessvärre är vi inte särskilt förtjusta i fasaden utvändigt... :-/

Vi skulle gärna vilja ha vinkel på Lyckan Funkis - går det?
Och hur blir det med ryggåstaket isf? :-?

Det vore perfekt att kombinera planlösningen på Funkis-Lyckan med fasaden på Vinkel-Lyckan! :)

Vilka leverantörer har Eksjöhus på t ex. golv, kök, badrum, dörrar m.m?
Hittar ingen info på deras sida...
 
Det går att få vinkel på lyckan funkis, med ryggåstak.

I vårt blivande hus är det 14mm ek natur (proteco natura lack) golv, kök från HTH och utrustning från Husqvarna/elektrolux, bad från Vedum, ytterdörrar från BorDörren, innerdörrar från Dooria. Men det är som sagt var för vårt hus, kan kanske skilja från säljare till säljare, det vet jag inte.
 
Vad bra att man kan få med vinkel på funkishuset. Hur blev det då med taket? Kommer ni fortfarande att få funkistaket eller blir det något annat? Hur mycket extra fick ni betala för att vå vinkeln?
 
Vi tog vanliga lyckan funkis, jag vet inte säkert hur tak och så blir på vinkelfunkis, på ritningen jag såg hos säljaren var det funkistak och så iaf. Vinkeln kostade 73 000 extra.
 
Det går att få vinkel på funkishuset, lägg på 70-80 tusen.
Standarden är vanlig träfasad eller GS-fasadfick vi veta idag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.