Hejsan,

Jag har en garderob som fanns när vi köpte huset. Tyvärr fanns det bara ett hyllplan i garderoben. Jag har letat runt lite men jag har inte lyckats hitta något hyllplan med samma mått som den befintliga hyllan.

Djup: 545mm
Bredd: 565mm
Tjocklek: 18mm

Har ni sett dessa mått någonstans eller måste man beställa tror ni?

Tack!
 
Byggmax har vita hyllplan som är 600x2480 mm. Fram med cirkelsågen så har du 4 hyllplan för 159 kr
 
... jag traskade in på närmaste byggvaruhus och fick 12 hyllplan i lamellskivor gjorda för 14 kr st. Borrade extrahål enl IKEAs standardknoppar. Men har inte målat dem ... än.

Var visserligen till en Lundiabokhylla så du behöver ju djupare skivor. Nog billigare än att beställa originalhyllor.
 
Redigerat:
Oj, grymt snabbt svarat av er! Jag ska kika över era alternativ. Tackar ödmjukast för hjälpen!
 
Jag gjorde hyllplan till en inbyggd garderob av IKEA's täcksidor för kök. De är gjorda i MDF-board (tror jag) och är lite tunnare än vanliga hyllplan, 13 mm. De är ju lackade vita (eller någon annan färg om du vill) och så är det bara att sätta cirkelsågen i dom och göra passande storlekar. Blev superbra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.