Nu har vi gjort en ändring på servern som förhoppningsvis gör att alla bevakningsmail och aktiveringsmail kommer fram som de ska och inte hamnar i mottagarnas skräppostfilter.

Hör av er om ni tycker att ni plötsligt får fler mail. Det betyder i sånt fall att det fungerar.
 
Får jag bevakningsmail nu, har iofs inte haft problem med att de landat i SPAM innan.
Kör Google apps och gmail.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Får alltjämt tre mail per tråd jag bevakar... Problemet som jag skrivit om tidigare kvarstår alltså. Senast imorse. Tröttsamt...
 
Problemet med att du ibland får tre mail per tråd du bevakar hänger ihop med att du valt "daglig bevakning", en variant som väldigt få användare nyttjar. Jag önskar att problemet var enkelt att fixa men varje gång vi försökt lösa problemet så har vi gått bet. Ber dig byta från daglig bevakning till omedelbar tills vidare.
 
Och jag får bevakningsmail till trådar jag nyligen börjat följa, trots att jag valt att jag inte vill ha det.
 
Jag får bevakningsmail på alla trådar jag öppnat.
 
V
Jag har försökt stänga av mailen i "Inställningar" men dom fortsätter komma ändå. Väldigt irriterande!
 
Du måste stänga på två ställen. Under Inställningar för nya bevakningar och under Bevakningar för befintliga.
 
Per Eskilsson skrev:
Problemet med att du ibland får tre mail per tråd du bevakar hänger ihop med att du valt "daglig bevakning", en variant som väldigt få användare nyttjar. Jag önskar att problemet var enkelt att fixa men varje gång vi försökt lösa problemet så har vi gått bet. Ber dig byta från daglig bevakning till omedelbar tills vidare.
Ok, de senaste dagarna har det fungerat bra.

Angående daglig bevakning kontra omedelbar, det blir ju väldigt mycket bevakningsmail om man bevakar en tråd med mycket aktivitet och har "omedelbar"... Kör daglig bevakning på alla det 5-6 forum där jag är mer eller mindre aktiv och på andra ställen funkar det uppenbarligen problemfritt.
 
Nu ska det funka -SH- så att du bara får ett mail på dina dagliga bevakningar.
 
V
Är inne på desktopversionen nu och hittar inte vart man stänger av befintliga bevakningar? Jag har stängt av i inställningar med det fortsätter som sagt att komma mail!
 
Klicka på Bevakningar > Bocka i rutorna till höger > Klicka på knappen "Valda ämnen" under listan och välj "Inga meddelanden via e-post".

Så här ser det ut:

image.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Chiippe
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.