Har köpt Electrolux torktumlare EDC2086PDW .Var kopplar man avlopps slangen?.Står inget i boken.
 
Hej Nu är det ju inte samma modell som vår tumlare men där så kommer slangen synlig på baksidan och går in till vattenbehållaren så där lossar man slangen från "ingående" och sätter dit vinlekskarven och slangen som kom med som avlopps tömning.
Kan ta kort ifall du vill.
 
Här är tillbehöret http://www.electrolux.se/accessories/consumables-accessories/laundry-care-accessories/hoses/e2yh01/

"Denna praktiska självdränerande slangsats för kondenstumlare och torktumlare med värmepump är utformad för att dränera vattnet från tumlaren direkt till ett avlopp. Vår slangsats kan endast användas med modeller där vattentanken sitter högst upp på torktumlaren. Innehåller: 2,5 meter slang, nylonband, 1 x 90° koppling för anslutning av dräneringsslangen, krökt plastdel för tömning i avloppet, hållare i plast för att fästa dräneringsslangen på baksidan samt en packning."
 
På min tumlare fanns en liten plastlucka på baksidan och sen en täckt "pip" på baksidan av behållaren. I plastluckan fanns ett urtag för slangen och sen skar jag av pipen lade jag på en gummislang med slangklämma från Biltema...
 
Jonas_81 skrev:
Hej Nu är det ju inte samma modell som vår tumlare men där så kommer slangen synlig på baksidan och går in till vattenbehållaren så där lossar man slangen från "ingående" och sätter dit vinlekskarven och slangen som kom med som avlopps tömning.
Kan ta kort ifall du vill.
Det var bra med ett kort på hur det ser ut.
 
A
har du ingen röd slang uppe bak vid behållaren?
den tar du i så fall bort och skarvar med ett kit eller valfri slang
den röda går från pumpen
 
Har en röd slang och och en pip längre nere
 
Hej sträkte telefon bakom och knäpte ett kort, märkte i var slangen suttit fast när tumlaren "samla" på vattnet själv.. tork.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
JA så skall det se ut
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.