Men har ni samma förväntningar på städning vid en hastigt planerad förhandsvisning?

(Ställer frågan av nyfikenhet. Har kämpat hela helgen med att röja och städa inför visning måndag morgon)
 
Vi är alla olika, men jag hade nog inte förväntat mig någon städning alls.
Jag köper ju inte inredning och skötseln, utan bara själva skalet.

Ingen har det nog lortigare än jag själv, så då allt annat är bättre :)
 
ta bort smutstvätt. Lägg nånstans ingen kollar. Var på visning (ej förhands) en gång och all fövaring var dold/inbyggd i tvättstugan. Man öppnade för att se förvaringslösning och hamnade i deras överfulla smutstvättskorgar med underkläder osv. Det kändes obehagligt som man gick och snokade i något privat.
 
Det där är ju ett aber. Vid fotografering kan man ju dölja saker men vid en visning kan ju spekulanterna få för sig att öppna varje skåp så då måste man ju ta hänsyn till det. Allt bråte får ju inte plats i bilen och fyller man upp garage/förråd så ser ju det inte särskilt snyggt ut heller.

Men man måste ju inte göra som vi (svärfar!) och måla om grinden :x Olika generationer prioriterar olika saker ;)
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
De flesta jag vet som sålt villor senaste åren, har hyrt ett förråd för mellanlagring av en del möbler etc. inför visning.
 
  • Gilla
Olivia0001
  • Laddar…
Tror egentligen inte att städningen är det viktiga så länge fönster är rena och badkaret är fritt från smutsränder. Jag tror mer på att plocka bort möbler och prylar. När jag varit på visningar har jag uppskattat så kala rum som möjligt. Inga belamrade skrivbord, korgar fulla med leksaker, bokhyllor som bågnar och en byrå som egentligen inte får plats...man vill hu se hur väggar och golv är i skick och inte minst - får MINA möbler plats?
 
O
När det gäller en förhandsvisning, då förstår de nog att det kan finnas saker framme. Men nu handlar det mer om städningen. Det är ingen flyttstädning som behövs göras. Att putsa fönstren kan vara en bra idé. Torka av bänkar, dammsug och våttorka. Ta bort fingeravtryck. Sen naturligtvis ta bort underkläder från golvet :D

Jag var på en väldigt speciell husvisning. Det var ingen förhandsvisning. Men de som bodde där var kvar hemma... Den ena satt i soffan med badrock och tittade på tv. Det låg kläder slängda överallt i rummen. allmänt ostädat i hela huset. Det fanns ett rör som läckte som de inte ens hade brytt som att fixa så det var en liten vattenpöl i källaren.
Jag tyckte mest synd om mäklaren...
 
Odjuret skrev:
När det gäller en förhandsvisning, då förstår de nog att det kan finnas saker framme. Men nu handlar det mer om städningen. Det är ingen flyttstädning som behövs göras. Att putsa fönstren kan vara en bra idé. Torka av bänkar, dammsug och våttorka. Ta bort fingeravtryck. Sen naturligtvis ta bort underkläder från golvet :D

Jag var på en väldigt speciell husvisning. Det var ingen förhandsvisning. Men de som bodde där var kvar hemma... Den ena satt i soffan med badrock och tittade på tv. Det låg kläder slängda överallt i rummen. allmänt ostädat i hela huset. Det fanns ett rör som läckte som de inte ens hade brytt som att fixa så det var en liten vattenpöl i källaren.
Jag tyckte mest synd om mäklaren...
Tvångsförsäljning? :x
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.