Vi är två studenter som har fått i uppdrag att projektera en förvaltningsbyggnad.
Hela ytan är på tot. 1800 kvm där bla. följande byggnader ska ingå:
* Huvudbyggnad
* Varmförråd (~160 kvm)
* Verkstad (~85 kvm)
* Förråd kallt utomhus med tak (~200 kvm)
* Parkering (8 bilar)
* Lastgård inhängnad (~400 kvm)

Detta är vårt första projekt som vi tar oss an, och har till mitten av Maj att få fram en planlösning och fasadritningar mm på dessa byggnader. Dessutom ska H.byggnaden inredas med rum o dyligt.

Frågan min är, Vad använder man ett varmförråd till ? Ska man ha stora/små, många/få fönster. Är det något annat man ska tänka på ?

Och sen letar vi efter standardmått på tex Wc/rwc, Pentry, Omklädningsrum mm
Gärna länkar.

Om ni har några tips så är vi bara glada :)
 
Det är väl just därför ni fått detta som projektarbete ... att lära er hur och var man finner just uppgifter, länkar, standard och krav som bl a myndigheterna ställer  ;).

Vi har massor av tips härinne - men jag är inte övertygad om att ni blir så bra framtida arkitekter/projektörer/byggare som vi skulle önska om vi löser informationssökningen för er ::).
 
yonna skrev:
Det är väl just därför ni fått detta som projektarbete ... att lära er hur och var man finner just uppgifter, länkar, standard och krav som bl a myndigheterna ställer ;).

Vi har massor av tips härinne - men jag är inte övertygad om att ni blir så bra framtida arkitekter/projektörer/byggare som vi skulle önska om vi löser informationssökningen för er ::).
Det är sant i det du säger, men några tips kan vi väl få :'(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.