Ivar varit å köpt å hämtat hem allat virke till stativet nu, köpte allt i massiv ek:)
1000x50x50 5st
400x100x50 5st

Riktigt fint virke, ringarna är riktigt täta å fina ska bli spännande, å se var det här slutar
 
Vet inte om någon läser, här men..... Hur ska man lättas å på
Bästa sätt få ur den här biten? Har tillgång till, borr,stämjärn, gearsåg, sticksåg, fein...
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Om du inte har någon fräs så skulle jag nog använda multiverktyg + stämjärn. Såga ordentligt innanför linjen och stäm sedan bort ut till linjen med ett skarpt stämjärn.
 
Om borr=pelarborr så hade jag nog valt det och sedan stämjärn.
 
jag körde med handsåg, körde lite utanför linjen, tog sedan fein, å såga snitt i den, å sedan stämjärn, ska köpa mig ett nytt stämjärn i morogn, det jag har nu är 14mm å 25mm... och det 14 är alldeles för slött
 
en tapp hål blev lite för stort så det glappar lite, kan man fuska till de på något sätt?
 
Ja, har du handhyvel och det bara är lite glappt kan du hyvla ett lagom stort och tjockt hyvelspån och limma på tappen. Har du ingen hyvel eller det är väldigt mycket för stort kan du såga en tunn bit o limma på tappen och sen trimma ner tappen till rätt tjocklek.
 
  • Gilla
berne88
  • Laddar…
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Prov montering,

Hur ska man limma allt sen? Köra kort sidorna för sig, ä sedan ta dom långa?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.