A
https://m.youtube.com/watch?v=r3IbkoGLJqs
Någon som vill vara snäll och berätta vad det är för komponenter i detta larmskåp? Förstår inte vad det är för typ av relä som behövs? Någon som kan skriva vad som behövs köpas? Länk,namn.
 
D
Säker på att det är rätt länk? Vill du bygga ett 70-tals larm?
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
DMOL skrev:
Säker på att det är rätt länk? Vill du bygga ett 70-tals larm?
Är bara ute efter principen skall styra annat, Men vill ändå ha exakt samma koppling.
 
Redigerat av moderator:
A
Tänkte handla komponenterna i morgon. Någon som vet vad jag behöver?
 
A
Skärmavbild 2016-02-07 kl. 23.00.57.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bästa Skärmdumpen som gick att få. Vad är det för relä?
 
C
Ett tips är att söka på relä och hållkrets. Det lär vara ett vanligt växlande relä avsett för den spänning du avser driva larmet med, t.ex. 12V.
Principen är att när larmslingan bryts så växlar reläet och kopplar in larmklockan. Samtidigt bryter reläet spänningen till "sig självt" så att larmklockan inte slutar att ringa även om larmslingan sluts igen.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
cpalm skrev:
Ett tips är att söka på relä och hållkrets. Det lär vara ett vanligt växlande relä avsett för den spänning du avser driva larmet med, t.ex. 12V.
Principen är att när larmslingan bryts så växlar reläet och kopplar in larmklockan. Samtidigt bryter reläet spänningen till "sig självt" så att larmklockan inte slutar att ringa även om larmslingan sluts igen.
Kolla på den nedre länken istället.
Är jättetacksam om du kan göra ett kopplingschema, Utgå från den nedre bilden.På https://www.youtube.com/watch?v=v2URaGtg9jk ser man hur han har gjort. Det skall vara så,
 
Redigerat av moderator:
A
Ett kopplingschema hade hjälpt enormt!
 
C
VikStri skrev:
Är jättetacksam om du kan göra ett kopplingschema, Utgå från den nedre bilden.
Jag skall inte koppla ihop det åt dig också? :D
 
A
cpalm skrev:
Jag skall inte koppla ihop det åt dig också? :D

:D...Ja vad trodde du?(y)
 
A
Det ända jag behöver hjälp med är Relät. Vad ska jag köpa för något? Resten reder jag ut själv😄
 
Jag har kollat på den virriga intetsägande videon av någon som mest fladdrar omkring med kameran och jag uppfattade inte något av ett schema.
Bara en svart låda med ett medeleffektsrelä lite skruvplintar och tre brytare.............

Ser i din profil 16 år, är du 16 år så förstår jag att du vill kopiera, jag har också varit 16 och kopierat lösningar.

Nu är jag mycket äldre och löser problemen i stället för att kopiera.

VAD är det du vill göra?
Ett larm som utlöses av att man bryter en tråd? Eller vad?

Protte
 
A
Ett brandlarm, någon som endast utlöses av en N,O koppling.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.