Hej alla glada!

Jag och min sambo sitter för närvarande i högar av husleverantörs-broschyrer, och vet knappt ut eller in längre...jag är övertygad om att de flesta känner igen sig ;) .....

Har gjort flera sökningar på forumet för att se om någon har gjort en förteckning över vilka olika prisklasser de olika leverantörerna ligger i, utan framgång... :-[

Vi har helt enkelt inte tid att besöka alla säljarna för alla leverantörerna, och det är svårt att bedömma prisnivån bara av att kolla i katalogerna, så är det någon som har lite riktvärden? (Vi vet att det är svårt och det finns många variabler att beakta, men en generell uppdelning i prisnivåer måste vara möjlig), t ex har vi förstått att sävsjöträhus och Karlsonhus hör till de dyrare....någon som kan fylla på?

Tack på förhand :D

/Blofeldt
 
Om jag känner igen mig! Jo tack! :D Har nu dribblat med ett antal lverantörer och valt ut sex stycken av varierande kvalitet. Men även det är ju fem för många... Man får helt enkelt sätta sig ner och läsa alla leveransbeskrivningar och sen fundera på vad man prioriterar mest; yta eller kvalitet! I alla fall känns det så för oss. Fast vi har inte prioriterat klart ännu...

Men tex. Karlsonhus tätt följda av Vallsjöhus har i MINA ögon den bästa kvaliteten. Trivselhus och Myresjöhus kommer därefter, och sen Hjältevadshus och Fiskarheden, som har lite sämre standard, men istället lite mer yta för samma pengar. Det är de sex VI valt att fundera djupare på. Vi ha säkert missat någon parla, men det GÅR inte att dribbla med får många på en gång, det är bara att sålla och hoppas att man landar rätt!

Sen tror jag detta är en process som behöver ta lite tid. Jag har nu ägnat snart två månader åt kataloger och att snacka här, och det har varit otroligt nyttigt och lärorikt. Jag känner mig mer förberedd nu än då kan jag säga! Så låt det ta tid och sov på saken många nätter!

Lycka till! :D
 
Hej. Vi har också hållt på att drunkna i alla kataloger. Men nu har vi hittat två mycket prisvärda företag. Anebyhus och A-hus.
Bra service hos Anebyhus. Det hus som vi funderat på landar runt 1.7miljoner inklusive garage. Enplansvilla på 139m2 + garage på 34m2 inklusive grund.
Detta är nyckelfärdigt.
Hoppas du fått lite info.
 
Hej,

Att börja med att jämföra prisnivåer är nog fel. Det bästa är nog att sätta upp ett antal viktiga kriterier för att sortera ut de olika leverantörerna. T. ex. :

1) Vilka finns "seriöst" representerade lokalt ?

2) Vilka har önskade hustyp och garage ?

3) Totalentreprenad ?

osv...

I vårt fall fanns endast ett fåtal kvar efter ovanstående gallring. Dessa "besiktades" personligen och kalkyl på aktuell hustyp inklusive alla specialönskemål begärdes in (glöm leveransbeskrivning, alla kan i princip leverera det du vill 8)).

Lycka till !
 
Jag glömde det jag faktiskt tror är viktigast: Gå på maggropsskänslan! :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.