Ska snart börja med det jag haft mest ångest för, avjämningsmassan :) Golv och väggar är klara, gjort det mesta själv förutom el och VVS. Jag tänker lägga plattorna själv också, har gjort det förut.

Men den stora frågan är hur jag kan göra vid tröskeln. Tänkte köra 30mm avjämningsmassa.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vad är frågan? Ser ut som att du måste täta, brukar man göra med vanlig byggfog.
 
Precis som Stringfellow Hawke skriver så skulle jag definitivt täta igen det där med något, samma vid skivor mot golv och där du misstänker att det skulle kunna finnas det minsta lilla hål.
Du kan ju lägga en remsa gips även där så blir det enklare med tätskiktet senare om allt livar med väggen.
Du kommer ju att behöva sala på karmen hur som helst om fodret skall täcka gips+kakel så det gör inget. Så lägger du en liten list på toppen av tröskeln senare för att komma in över. Alternativt tillverkar en ny bredare tröskel.
 
T
Vad vill du veta egentligen?

Tror det blir mer spackel, beroende på hur långt brunnen är ifrån dörren. Du har väl monteringsplatta för brunnen? Bara där börjar du med minst 12mm i så fall......

Ska du inte ha någon golvvärme? Glöm inte armering förresten!
 
Har tätat runt hela golvet där vägg möter golv, samt runt toalettavloppet.
Vad tror ni om att lägga en remsa silvertape i det stora mellanrummet under tröskeln? ursäkta korta frågor, har en ettåring som skuttar runt mig.
 
T
mr_dan skrev:
Har tätat runt hela golvet där vägg möter golv, samt runt toalettavloppet.
Vad tror ni om att lägga en remsa silvertape i det stora mellanrummet under tröskeln? ursäkta korta frågor, har en ettåring som skuttar runt mig.
Ja, du kan använda silvertejp. Du svarade inte på mina frågor:rolleyes:
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så här är brunnen lagd.
 
Kommer lägga gips där, tackar slacker.
 
S
får fråga vad det är för golvmatrial?
 
Kolla noga så att det är tätt innan du börjar hälla ut flytspackel.
Det är inge roligt om det visar sig finnas läckor..
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kände att jag behöve ha med lilleman :)
 
  • Gilla
Bob_the_builder
  • Laddar…
Ska täta bra, har gott om tid på mig.
 
T
Gips är ej tillåtet på golv!

Det du ska göra är att lägga armering, sätta en 13 mm förhöjningsring på brunnen, sedan kan du flytspackla och har gjort enligt reglerna.
 
  • Gilla
Joak
  • Laddar…
S
tank77 skrev:
Gips är ej tillåtet på golv!

Det du ska göra är att lägga armering, sätta en 13 mm förhöjningsring på brunnen, sedan kan du flytspackla och har gjort enligt reglerna.
vilka är det som skippa golvgips i badrum?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.