Kanske en konstig fråga på ett byggforum men jag antar att några känner endel folk med stora pickuper här.
Jag har en gammal Chevrolet silverado från 82 med 6.2 diesel v8:an som jag funderat på att börja göra iordning.
(Skattefritt och diesel är ju aldrig fel, att den drar 4 liter milen i 110km/h är ju en annan sak..)

Den har haft 'fel' ägare i ett par år innan jag köpte den, den personens sätt att laga rost var att helt enkelt svetsa på ny plåt ovanpå rosten så ni kan ju tänka er hur den ser ut när den dolda rosten har gått upp och ätit bort svetsarna till den nya plåten.
Ett exempel på hur dålig den är:
Jag tvättade den i somras och då ramlade ena trösklen av....

Nu har A-stolparna börjat rosta sönder + rost i vindrutsramen = döden för den hytten nu är det mer rost än frisk plåt i den.
Den kommer aldrig att gå igenom hos bilprovningen med en hytt som är så dålig.
Är det någon som vet var man kan få tag i en hytt i bättre skick till en Cheva mellan 73-87/88?
Eller en hel reservdelsbil.

Lite onödig info:
Har någon sett bron/broen2 så var det denna pickupen som var med i endel scener.
 
Hör med Osbyskroten om de tagit hit nåt from over there.
 
galento
Kör en -83,a själv.Kommer en del annonser på delar på blocket emellanåt till dessa.
Hur är ramen ? Den kollas mer än karossen vid bes på mina iaf.Ja hytten låter
risig när du beskriver den,hur är golv och torpedvägg ?

4 l/mil på en 6,2,a låter väldigt mkt,det drar inte mina bensinare på långa vägar.
 
Har kollat på usa skroten, just då hade dom ingen inne men ska kolla igen i veckan.

Ramen är faktiskt i bra skick på den, det ende som är bra är ram och drivlina.
Torpedväggen är bra på hytten, golvet är kasst ute vid dörrarna och ca 10cm in, man känner hur det sviktar när man trampar på det.
Den har bara en 3växlad låda utan overdrive så det är därför den dricker så mycket, den har ganska högt varv i motorn i den hastigheten men skulle jag hålla 70-80 så drar den bara runt litern.

Jag kollar på blocket lite då och då men dom som dyker upp som bra reservdelsbilar är för långt bort och andra är för fina för att skrota.
Min har heavy duty versionen av 6.2:an så jag har motoroljekylare, större kylare än andra, inga EGR grejer på den + större oljetråg än en vanlig (den tar 12 liter olja i tråget) så det är mest därför jag inte vill skrota denna.
 
galento
Nä det är ju synd att skrota den om den kan räddas :) . Väldigt nyttiga fordon och betydligt
bättre än att dra en kärra bakom.Kör sällan 110km/tim med min som är en GMC med TH400aut
och SB.

Ett mail till Sarah kanske vore värt ett försök,de samarbetar med stora skrotar och du kan
skriva på svenska då hennes make är svensk och de skickar en massa till Sverige :

http://www.arizonaclassic.com
 
Tack för tipset, ska fråga dom om det fortfarande inte finns någon på usa skroten.
Ja, dom är bättre än att ha ett släp efter en vanlig bil, min har dessutom 8fots flaket så den har nästan större lastyta än ett normalstort släp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.