Hej,
Behöver lite hjälp här. Jag har kollat det vanliga. Tvättat matrester korgen. Tagit ner spolarmarna och avkalkat .
Jag har testat köra igen men inte funkar. Maskinen går igenom alla momenten och varme finns när jag öppna dörren. Men Diskmeddel ligger inne i bestikskorg. :rolleyes: Vatten dras när det startar men spolar inte. Är det impeller som är tråsigt? Vi har en Cylinda som är packade med skydd grejor. Kan det tas bort eller?
Jag är också en freak när det gäller maskinen av olika sorter.

Tack så lycket i förväg! :cool:
Ying
 
Försök att se om du kan komma åt den stora cirkulationspumpen. Låter som den inte går. Antingen trasig, eller så har det kommit in något skräp i den som blockerar den.

På en del modeller går den att öppna med ett handgrepp, bajonettfattning. När man väl lyckats komma fram till den.
 
A
Det är nog bara att bytal pump
 
  • Gilla
Econchon
  • Laddar…
Tack så mycket! Hempularen och Electroluxaren! Jag ska försöka komma åt pumpen.

Det hjälper mycket!

Stor tack!
Ying
 
A
det är lätt bakifrån fyra st torx20 ta bort plåten
lossa elen till motorn kan ju kolla om motoraxeln roterar lätt innan och om möjligt kondensatorn som sitter på motorn 4uF.

en gummistropp håller i bakkant motorn fast

det pilliga är att ta bort anslutningen till solarmen eller hela anslutningen annars är motorn bara att dra rakt ut
 
  • Gilla
Econchon
  • Laddar…
Nu har jag kommit åt baksidan och lossnade sidoplatta. Tvättade plast vattenventil som sitter på sidan. Det är bara att vänta tills imorgon när jag kan köra diskmaskinen igen! Vill inte väcka grannen! En stor tack till er som reagerade. Det är skönt att ha försökt oavsett vilket resultat det blir!

Kram!
 
Redigerat:
Nej, den är som förut, inte spolade.
Jag undrar om jag kan titta närmare och gör lite mer. Jag läser alla material jag hittar gälland diskmaskin och felen nu.

så trött. Behöver vila lite, men ikväll är det Oscar kväll. Det vill jag inte missa! :)
 
Redigerat:
A
Men det var ju motorn du skulle snurra på...
 
  • Gilla
Econchon
  • Laddar…
Har inte vågat göra något mot motorn. Har tagit massa bilder på insida. Hur gör man att testa motorn?
 
A
kolla om den snurrar det ser du bakifrån
känn på axeln om den går lätt
mät kondensatorn på ovansidan
mät spänningen i kontakten på motorn
 
  • Gilla
Econchon
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.