Hejsan, sitter och funderar på vad vi ska satsa på för förvaring i hallen härhemma..

hall_tips.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hallen är ca 3 x 2 meter, finns ett element längs väggen och tre öppningar/dörrar.
Bifogar en enkel skiss..

Vi har två alternativ vi funderat på:

1. Att platsbygga en hörngarderob (där det står 1 m på bilden). Ungefärligt mått på den skulle vara 80 x 80.. (dvs sidorna sticker ut ca 30 cm från väggen och sen dörr snett mellan dem..).

2. Är att bygga in en vanlig garderob 100 b X 50 d mot väggen bredvid elementet..

Båda alternativen har sina för och nackdelar..

Vad tycker ni? Nån tanke?

Med vänlig hälsning, Sandra
 
Ett tredje alternativ kanske?
:)
 
Alt 2, men det går kanske att få in lite bredare än 100cm? Och jag hade valt 60 djup istället för 50, plats finns ju.
 
Det går kanske att klämma in ytterligare 20 cm, men då tror jag man får bygga också det själv hehe.. för de garderober jag hittade såg ut att vara 50 el 100 typ (förr var de väl 60 och 100?).

Djupet var mest för att det fortfarande skulle kännas luftigt därinne. I mått sett.. så är det en större hall än vi haft innan, men den är inte lättplanerad. Pardörrar som går inåt.. en portal (eg en dörr vi hakat bort) in till köket.. och så en dörr till enda badrummet.

Vi ska bygga en liten bänk/avlastningsbord över elementet oxå (som också tar massa plats..) så man kan få plats med ett par små lådor (30 djupt ungefär) för vantar o så.. (men bordet måste vara flyttbart eftersom ena pardörren hamnar lite i kläm och måste gå att öppna om det behövs)

Det är det mest använda rummet i huset.. :x typiskt passagerum..
 
Hemmakatten
Går det inte att flytta elementet till motsatta väggen bredvid (ytter?)dörren? Då får det plats med en bredare garderobsvägg.
 
Definitivt alternativet som ger större garderobsyta. En garderob där ni ändå inte får plats med alla jackor, skor etc. skulle inte bli till stor hjälp. Och får ni undan allt så frigör ni yta, även om garderoben i sig upptar yta.
Några vänner till oss hade byggt till en sidohylla med fack för vantar, mössor etc. vid sidan av sin hallgarderob. Samma höjd och djup som garderoben. Det skulle ni kanske kunna göra på 20 cm-utrymmet som ni "får över"?
Apropå bänk/avlastningsbord vid elementet såg jag en snygg sådan lösning i en tråd här. Kan ha varit i någon tävlingstråd ...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.