Snailman
Tvättmaskin till vänster om bänken och bänken har hon till höger. Till höger om bänken är det en vägg.

Har vatten i rör i rör inne i väggen (kommer upp ur syllen - 70mm syll) väggen som jag ska ta hål i väggen för.

ska jag ha nån sorts väggbricka cc 50 eller nåt som jag skruvar i väggen och sen ansluter kranen till?

I golvet har jag en golvbrunn med galler med hål som är under vänstra delen av tvättbänken

Tvättbänken har bara ett hål i hon för avloppet inget annat verkar följa med till avloppet.

Tvättmaskinens avlopp ska väl gå till nån sorts tratt på väggen som sen går till golvbrunnen?

Tänkte jag skulle fråga hur man vanligen gör?

Gärna om nån har nån bild också, eller kan länka till nån tråd här på forumet som behandlar ovanstående, hittade ingen när jag sökte!
 
Redigerat:
Snailman
Har själv en 120 cm tvättbänk med tvättmaskinen till höger, vad det nu spelar för roll :)

Och jag har en vanlig anslutning till vattenlåset för tvättmaskinens avlopp.
En sån anslutning som man "alltid" har till diskmaskiner. Fungerar utmärkt.
 
Snailman
Det verkar finnas varianter med anslutningen före eller efter vattenlåset.
 
Du behöver väl inget vattenlås till tvättbänkshon om du har en golvbrunn under.
Använd ett rör med anslutning enligt din första länk som du bygger vidare ner till golvbrunnen.
 
roli skrev:
Du behöver väl inget vattenlås till tvättbänkshon om du har en golvbrunn under.
Använd ett rör med anslutning enligt din första länk som du bygger vidare ner till golvbrunnen.
Så rätt du har, och så dum jag känner mig :p

Vid närmare kontroll har jag bara ett 70 mm avloppsrör upp genom golvet under tvättbänken.
Ingen golvbrunn därför alltså, och därmed passade ett diskmaskinsavlopp till avloppet bra.
 
Snailman
roli skrev:
Du behöver väl inget vattenlås till tvättbänkshon om du har en golvbrunn under.
Använd ett rör med anslutning enligt din första länk som du bygger vidare ner till golvbrunnen.
Tack! Ja är ju självklart egentligen, blir som ett badkar ungefär, de går ju jämt direkt till golvbrunn. Man tänker inte igenom det tillräckligt, när jag letade bilder så undrade jag lite över koppen som en del hade på röret, men att det inte alls gick till golvbrunn på de bilderna tänkte jag inte på:surprised:
 
Snailman
Börjar nu misstänka att bottenventil och avloppsrör följer med bänken, ska kolla under den plana plåten som ligger i botten i den del hon sitter.

monteringsanvisning http://www.nimoverken.com/_files/pdf/Tvattbankar_Installations_och_bruksanvisning.pdf

Installation Nimobänk
• Placera tvättbänken på avsedd plats.
• Justera ställfötterna för att få bänken plan.
• Montera eventuell blandare på bänkplanet.
• Märk upp på väggen var hålen i väggfästen finns och fixera bänken.
• Montera avloppssats.
• Avlägsna skyddsplasten från planet.
• OBS! Garantin gäller ej om nimobänken inte är fast i vägg.

Så här borde den se ut!

IMG_1350.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Snailman
Ingen avloppssats siktades, så det får bli detektivarbete.
 
Snailman
Ska tydligen vara med en avloppssats, de ska skicka en till mig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.