Jag vet att ni kämpar, det va inte det jag menade.
 
  • Gilla
cc80
  • Laddar…
Nej jag vet. Vi kommer då styra upp. Bli arga snickaren. För nu måste det bli klart. Ta in hjälp och köpa sånt vi tänkt göra själv.

Listerna tyckte jag med var lite överkurs då det finns annat att prioritera. Även om vi gör saker själva behöver vi någon som kanske tänker lite åt oss. Strukturerar upp det hela. För nu är vi lite överallt.

Prio 1 är fönstren och ventilation samt funktion.

 
  • Gilla
Hemmakatten och 1 till
  • Laddar…
Kämpa på!
 
Hej!

Jag har läst hela tråden nu och tappar hakan över ert engagemang och hängivenhet till huset och alla detaljer. En stor eloge att ni delar med er av ert bygge både i med- och motgång. Skönt med någon som kan erkänna att allt inte alltid är guld och gröna skogar när det kommer till att bygga hus.

Med det sagt så måste jag tyvärr flika in att det verkar som att ni är för händiga och noggranna för era egna bästa. Utan att säga hur ni ska eller borde göra kan jag iaf säga hur jag själva hade resonerat i eran sits.

Jag hade försökt nöjt mig med vad ni har åstadkommit hitintills och lejt bort undervåningen så att ni iaf får ett beboeligt hus.

Ni säger att ni fått tomten och planerar att inte behöva låna mer än 1,5 MSEK totalt på hela huset. Det låter som att det finns en väldigt bra möjlighet för er att belåna huset för att bli klara med undervåningen men samtidigt ha gjort er en bra kaka av bygget. Borde ni inte kunna nöja er med det? Måste ni slå in varje spik och såga till varje bräda själva?

Som sagt, jag säger bara hur jag själv hade resonerat. Jag förstår att ni vill fortsätta bygga själva och önskar att jag själv var hälften så händig :)

Lycka till!
 
  • Gilla
cc80
  • Laddar…
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu har vi varit på två köks ställen till .mHamnade tillsats på Ikea som jag så länge sagt ej var tänkbart. Men nu har vi tittat på deras kök brodbyn. Med alla vitvaror dock inte med rätt bänkskiva men då skulle det kosta under 75000:- med alla vitvaror. Så jag tror det får bli ett sådant. Nu kommer andra dilemmat vitt eller grått?

Vi ska ha stenskivor i svart , svart klinker på golvet och vitt kakel vid köket.

Och idag kom det två snickare hej och hå vad det går. Ett rum klart gips på väggarna. Mycket kvar men det rullar på.
 
  • Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
Vi har precis satt in ett grått bodbynkök och är supernöjda. Känns mer levande än ett vitt kök. Vi körde förkromade handtag och knoppar, fåglavik.
 
Jag tycker det gråa var snyggast utav bilderna. Men jag ser ju inte hela huset/köket som ni gör :)
 
Vi ska ju ha en gjutjärnsspis i köket med .

image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Sen funderar vi på trappa... Blir nog något sånt här. Denna har visst en barngrind ner till källaren tror inte vi behöver det men man vet aldrig barnen är mer vilda än tama.
 
  • image.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack för annonsen men vi har redan spis en Husqvarna herrgårdsspis och en bakugnslucka. Inte av det märket dock.Har en Norrahammar som är emaljerad den vart ett felköp .....en tung pjäs vi släpa hem för att inse att nej en sån ville vi ej ha.

Den är till salu haha
 
Jag är så glad. Snubblade över två snickare i 3 dagar. Tänk vad fort saker går då. De kommer igen efter jul. Rörmokaren har varit här och kollad vi behövde bara ringa när det var dags. Elektrikern kommer till helgen. Nu känns det som en tung sten lättar. Självklart kostar det pengar men vad fasiken,

Ikea kök blir det och vinkan lägga lite mer pengar på stenskivor. Extraskåpmgör sambon själv möbelsnickare som han är med en fin fin kompetens i kök. Ibland vänder det. Banken lovade oss Ytterligar ett år på krediten.

Jag har blivit uppsag men vad fasiken gör det mitt hjärta mår bättre än på länge....
 
  • image.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
-RB- och 5 till
  • Laddar…
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det går framåt . Känns så oerhört skönt. Lämnade kidsen vid bussen och såg snickarna komma och tänkte glad man genererar till glad fru (jag då) och glada barn. En sån sten som lyft men så har vi ju en tidsfrist. Hinna klart till juli 2016 i alla fall med det som vi och kommunen kommit överrens om. Övervåningen får vänta tack och lov.

Banken har gett oss beviljat mer kredit inte mer penga men längre tid men de tjänar kunde på.
Ytterdörren är provisorisk

image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
flimsy och 2 till
  • Laddar…
Förstår att det känns skönt. Ni kämpar på riktigt bra! :)
 
IMG_20160130_131223.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det börjar ta form allt ..😁


20160127_153849.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Muraren är och fixar gillestugan och källaren samt för spisen i köket.

I Helgen hade vi en målare som spackla och fixade rummen. ...super 😀
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.