Vi håller på med en totalrenovering av ett 20-talshus och kommer även göra en utbyggnad. Vårt hus kommer att bli drygt 200m2.
All el kommer att dras om och jag undrar hur mycket ni betalat eller fått offererat för liknande installation?

 
100.000 till 150.000 tusen, typ ca...
 
Är väldigt svårt att ge ett riktpris utan att veta hur mycket som skall göras och utan att ha sett förutsättningarna. Antar att Ni har mycket "utvändig" el nu som ni gärna vill bli av med i väggar och dylikt för att få en så diskret installation som möjligt. Bara det kan vara ett drygt jobb beroende på vad det är för material i väggar, tak m.m
 
jag studsar denna tråd...Undrar nämligen exakt samma sak. Vi har inte köpt huset ännu, men budgivningen börjar imorrn, så det vore bra att få en ungefärlig siffra.

Någon som har gjort något liknande, dvs en totalelrenovering i et gammalt hus??

:surprised:
 
Jag har fått indikationer från 80-200 000 kronor av olika elektriker. Verkar som vissa elektriker som har mycket att göra hellre uppskattar ett väldigt högt pris istället för att avböja uppdraget. Men jag tror att vi kommer att hamna på drygt 100 000:-.
Kolla gärna på vår hemsida, www.ekeryd.se, för att få uppfattning av hur stort vårt hus är.
 
Enligt tidigare inlägg så är det svårt att beräkna med tanke på hur mycket gammal el som ska bort osv.
För nybyggnation är dock ett riktpris för elintsallation enligt Svensk standard 450-500kr/m2 inklusive moms. För ert hus skulle detta bli 90.000-100.000kr. Att man vid renovering kommer under detta har jag svårt att tro så räkna med lite extra.

 
gör jobbet själv men låt en behörig person göra isolationmätning och en okulär besiktning så sparar ni in massor av pengar!!! men drift sätt det INTE utan låt den behöriga personen göra det !!!!!
Robban
 
Robban-R skrev:
gör jobbet själv men låt en behörig person göra isolationmätning och en okulär besiktning så sparar ni in massor av pengar!!! men drift sätt det INTE utan låt den behöriga personen göra det !!!!!
Robban
Hur många behöriga tror du gör det????
 
jag kanske skulle kunna tänka mej att göra det för 250000:- om jag kunnat kontrollera installationen under byggtiden ;)
 
pellefant skrev:
jag kanske skulle kunna tänka mej att göra det för 250000:- om jag kunnat kontrollera installationen under byggtiden ;)
Japp, 250.000 + en baden-baden och obegränsat med pilsner under byggtiden! ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.