Vi gjorde en ändring efter beställningen som vi fick orderbekräftelse på, dock så hade de gått efter orginalplanlösningen.
Får se vad som händer ;)

Kollat med Lofab bygg? De känns seriösa.
 
Hört ngt om skivan?

Ej kollat med lofab! Ska göra detta!
Har fått en muntlig offert,, 15000kr/kvm (ej planlösning utan platta samt ytterväggar!). Han ska maila offerten med o först då ser jag om dränering samt markarbeten ingår i detta pris!
Vad hamnade du per kvm?
Vår utbyggnad blir ca 57kvm
 
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Köket nästan färdigt
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Badrum
 
  • Gilla
CM1234
  • Laddar…
Snyggt��
 
Tack :)
 
Äntligen är köket klart med tapeter

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Snyggt och intressant! Alltid kul med byggen från närområdet vi startade själva en förlängning av vårt 1 1/2 planshus i Skepplanda i oktober 2014.
 
Tack tack!
Det är både det värsta och det bästa vi gjort. :)
 
Nu har firmans underentreprenör VVS snubben varit har och "gjort klart" sista delen i vårt avtal.

Snygg rördragning till toalett va? 😔
Oavslutat badrum med synliga rör, toalett och handfat, utan silikon, dålig rördragning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hörnet bakom ett handfat utan silikon, med synliga rör och en bruksanvisning på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ingen silikon bakom handfatet heller

Handfatets kant utan silikon intill kaklad vägg, smuts och fläckar synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter nyår blir det en anmälan till ARN då firman inte skött vad vi kommit överens om.
Bla lösulls isolering på befintlig vind
Stödmuren på uppfarten fanns det inte tid till därför drog han av 24.000:- vilket inte på långa vägar räcker till stödmur för den här uppfarten.
De orkade inte montera ställning i söderläge, alltså gamla taksidan så det står öppet mellan tak och fasad.
Blev lovad att de skulle komma i början på maj, rev hall och farstu , sen när han svarade efter att jag ringt flertal gånger säger han att han inte får loss sina grävare och kan inte komma förrän i augusti, fick köpa pressening och täcka för.
Väl i augusti så har plötligt hydralpumpen gått till grävaren och den får beställas från Japan (kobelco)
Började i mitten på september.
Så jäkla mycket strul som det varit.
Dålig på att höra av sig, sur och gnällig snickare. VVS snubbe som var kass.
Elektrikerna var de enda som skötte sig perfekt. All heder till Tjörns El!
 
Krilleman
Är det en inbyggnads-WC i stora badrummet?

Hur är den utförd. Om du misstänker att det gått lite fort här (med lilla WC:n) så är ju frågan hur den är gjord.

Finns det sk "läckut" under porslinet?
 
Nu skall du inte få mig inlagd på Psyk så här i juletid! 😂😂

Jodå där finns ett hål med kromad ring för vatten. Hela badrummet har våtrumscertifikat av en mycket duktig kille som enligt senaste branschstandard.

Misstänker lite att C sa till VVS killen (då han skall betala)att göra det så billigt som möjligt.
 
Fasaddel av ett hus med tegel och trä, visande takutsprånget, ett fönster på nock och sliten träpanel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så här ser det ut mellan nock och takutsprång.

"Dränering"
Vattenansamling och smuts vid nock och takutsprång med orange rör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fått offert på att göra uppfarten efter ritning och den landar på 128500:- ganska lång ifrån 24.000:-

Lutar att vi gör en sk teknisk reklamationsbesiktning där samtliga delar med tillbygget skall gås igenom och då komma fram till vad som skall vara enligt de ritningar som står angivna i vårt ABS09 kontrakt och som även ligger till grund för bygglovet.

Efter det så kommer vi skicka det till byggfirman och hoppas att de väljer att åtgärda de saker som skall göras annars får vi tyvärr ta det till domstol.
Är så otroligt tidskrävande att behöva lägga ner så mycket tid och energi på detta.
 
Det är lite sent nu men skriv kontrakt med hantverkarformuläret och lägg till vite när ni skrivet kontrakt. Annars kan man inte kräva någon kompensation mer än kostnader man har haft. Jag hade samma problem i mitt badrum. Men jag hade turen att företaget gick i konkurs så det blev klart och jag har inte betalt :)
 
Ramnemark skrev:
Det är lite sent nu men skriv kontrakt med hantverkarformuläret och lägg till vite när ni skrivet kontrakt. Annars kan man inte kräva någon kompensation mer än kostnader man har haft. Jag hade samma problem i mitt badrum. Men jag hade turen att företaget gick i konkurs så det blev klart och jag har inte betalt :)
Har kontakt med en bra advokat nu och skickat ett mail till C med en sista chans att utföra de saker som är enligt ritning. Om han vägrar så kommer vi att gå vidare till domstol och där har han inte en chans då vi har så mycket bevis.
Kommer även att dra i mina kontakter i media om han inte vill vara samarbetsvillig.

Är normalt inte den som bråkar i första taget, men det han ställt till med för min familj är inte okej.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.