Söker tips och/eller intresseanmälan från arkitekter för framtagning av garage som skall passa in och uppföras i äldre gårdsmiljö i anslutning till befintligt stall. Jag avser uppföra uppvärmt garage/maskinutrymme med tvätthall modell större i 1,5 plan med ovanplan för framtida verkstad/förråd. Uppskattat 150-200 kvm/plan.
 
Jag kan inte hjälpa dig, men de låter spännande så jag hoppas du lägger upp bilder här sen på hur det blev :)
 
Vi har anlitat Fredriksson Arkitektkontor i Norrköping för att rita en tillbyggnad på vårt gamla hus. Vi har inte fått resultaten än, men än så länge känns det bra. Bra bemötande och väldigt konstruktivt när det gäller att diskutera planlösning. Jag kan uppdatera om ett par veckor när de är klara.
 
Micke_81 skrev:
Jag kan inte hjälpa dig, men de låter spännande så jag hoppas du lägger upp bilder här sen på hur det blev :)
Will do när vi kommer så långt :)
 
Nikoneer skrev:
Vi har anlitat Fredriksson Arkitektkontor i Norrköping för att rita en tillbyggnad på vårt gamla hus. Vi har inte fått resultaten än, men än så länge känns det bra. Bra bemötande och väldigt konstruktivt när det gäller att diskutera planlösning. Jag kan uppdatera om ett par veckor när de är klara.
Tackar för tipset, skall kolla med dem. Återkom gärna med uppdatering! :)

Norrköping är ju en knapp timme bort - Jönköping en timme åt andra hållet och där verkar det ju finnas en del med bra rekommendationer. Ingen som kanrekommendera någon i Linköping?
 
Gammal tråd, men jag tänkte att jag skulle uppdatera med lite synpunkter. Så här i efterhand skulle vi sparat pengarna och lagt en del på en byggnadskonstruktör i stället. Flera lösningar som arkitekten ritade in var olämpliga att bygga, fönster satt för nära takutsprång, måttsatta ritningar ingick inte... Det tog byggarna (och mig) en hel del tid att måtta ut var olika delar skulle vara osv.

Det här kanske delvis berodde på att vi aldrig anlitat någon arkitekt och hade andra förväntningar på resultatet, men man kan tycka att arkitekten borde ha hyfsad koll på vad som är görbart i alla fall.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.