A
Hej!
sitter och planerar lite hus, (Framtidsprojekt).har redan bestämt mig för att installera ett trådbundet inbrottslarm i samband med nybygge. vill ha ett larm fritt från månadskostnader och planerat från början. Larmet skall få sirenerna att börja tjuta det är allt som behövs. detta vill jag ha:cool::

-2 knappsatser,
-3 branddetektorer (Rök),
-4 rörelsedetektorer (Husdjursimmun),
-4magnetkontakter,
-2innesirener,
-1utesiren med blixt,
 
Hur många plan ska huset ha?
Hur många ytterdörrar/altandörrar?
Ska garaget övervakas?
Ungefärlig planlösning på dom olika planen

En rökdetektor i varje sovrum, vardagsrum, gillestuga, kontor, multidetektor (rök & värme) i tvättstuga, där elcentralen sitter.

Fördröjd rörelsedetektor som ser knappsatsen.
Centralenheten bör sitta i mitten av det larmade utrymmet, den ska skyddas på ett eller annat sätt, man ska inte kunna komma till centralenheten utan att någon direktlarmande larmpunkt ser intrånget.

Två eller fler oberoende larmvägar ut från larmet, tex bredband (fiber, adsl), gsm.
 
A
Larmet skall inte vara anslutet till någon larmfirma eller liknande 100% lokallarm. Det är ett 1,5 plans hus. Ritningarna är inte klara en med planlösningen återkommer med dom, Vet vad jag vill ha för komponenter dem som står.
 
Du ska inte ha larmet till egen telefon?

Magnetkontakt på balkongdörren, rörelsedetektor som täcker alla balkongfönster.

Rörelsedetektor bör/ska aldrig titta åt sydväst-syd-sydöst, inte heller mot speglar mm som kan reflektera solstrålar, inte heller mot kamin/öppen spis. Detta pga att IR-strålarna från solen/elden kan aktivera rörelsedetektorn.

Taggar och/eller mobilapp för på/avlarmning?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.