Hej. Jag undrar vad man mellan tummen och pekfingret kan vänta sig för prislapp på en trapp i tryckt vireke. Trappan ska vara i en brant slänt som är ca 4 m lång/hög. Den ska vara ca 150cm bred utan räcke. Någon som arbetar med sådana småprojekt och kan höfta ett pris på arbete och material? Med vänlig hälsning, Sara
 
Jag skulle gissa någonstans runt 15 tkr om hantverkaren ska göra allt inkl. plintar/plattor att sätta trappan på.
 
Ok. Tack. Någon fler som har erfarenhet?
 
Någon som kan rekomendera någon firma eller annan seriörs snickare i västernorrland som tar åt sig sådana småprojekt?
 
En sådan trappa skulle du kunna bygga själv, eller tillsammans med någon kompis om du inte tycker du är så händig.

Det är inte så svårt. I princip en lång planka som du skruvar fast trekantiga klossar från en likadan planka blir vangstycke. Behövs nog fyra stycken till den bredden och har du gjort den första, är den perfekt som mall till de andra tre.
vagnstycke.jpg
Sen bara att fästa vangstyckena med pålar i marken och skruva/spika plansteg på vangstyckena.
 
Jag har skadat mig och kan därför inte göra den själv. Annars inga problem helt klart.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.