Skulle fått fiber draget till min fastighet i oktober förra året. Enligt avtalet skulle det ta en månad från att jag skrivit på. Kostnaden är 35 000:-
Arbetet blev klart först igår!!

Fick ingen som helst kompensation.
1) Har jag rätt till någonting?

2) kan jag söka subvention, eller dylikt?
 
Om det i avtalet står att installationen ska vara färdig en månad efter underskrift, bör du ha rätt till skadestånd motsvarande dina extrakostnader. Utöver det är mer upp till leverantörens goda vilja.
Däremot hade du kunnat häva avtalet pga avtalsbrott från deras sida och förmodligen kunnat beställa av en dyrare leverantör och få första bolaget att betala mellanskillnaden :)
Men det hade nog varit motigt att nå dit.

Så näe - får du nåt får du vara glad.

Subvention? Bidrag söker man i förväg, rot söker utföraren. :) så näe. Knappast
 
  • Gilla
rockin_john
  • Laddar…
35 papp förresten... bor du i skogen? 18-22 verkar ju vara nån sorts norm... vilka levererar (nyfiken),,,
 
Nej, bor egentligen inte ens långt från närmaste anslutningspunkt. Men det var det bästa priset Kungälv Energi kunde erbjuda...
 
KristinaRT
Kanske en efteranslutning?

Varför blev det försenat; fler hushåll än beräknat, problem med grävning, problem med underleverantörer, vinterväder?
Många avtal har klausuler som fråntar dem från ansvar om förseningen beror på t.ex. väder, underleverantörer osv.
 
  • Gilla
rockin_john
  • Laddar…
Utan att ha sett hela avtalet går det ju inte att svara på frågan.
 
Det är i avtalet som du undertecknat som du hittar vad som gäller vid ev. förseningar, så börja att läsa den delen.
Men även jag gissar på att du inte har någon ersättning du kan förvänta dig.
 
Det finns ingen klausul i avtalet om försening. Står bara "levtid en månad". Så jag släpper detta, tack alla!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.