vanhaniemi skrev:
Jag förstod inte riktigt hur du tänkte med lilla toalettens dörr, från tvättstugan? I så fall kan man ha dörren från master bedroom istället enligt mig.
...
Så här ungefär menade jag.
Men det får naturligtvis dimensioneras om för att passa i huset.
Så här har vi gjort, och det funkar väldigt bra.
kitchen2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

https://www.byggahus.se/forum/planlosningar/221095-planlosning-kok.html?perpage=15#post1826212
 
  • Gilla
vanhaniemi
  • Laddar…
Tack allihopa som gav feedback.
Jag kan meddela att vi gick inte vidare med tillverkaren som vi avsåg kunde leverera detta hus.
För samma pengar får vi ett prio 2 från eksjöhus med betydligt mycket högre standard. Att eksjöhus ger 100% avdrag på valfria saker gör inte saken sämre då vi kan få ett större, billigare hus.
När man vrider och vänder på saker och ting och prioriterar sakerna man får så fann vi att prio 2 var mer rätt för oss med en helt annorlunda planlösning.
 
En kommentar oavsett vilket hus det blir i slutändan: kvällssolen kommer generellt från väster men sommartid skiner den snarare från nordväst framåt kvällen. Dvs även fönster/uteplats mot norr kan ge kvällssol på sommaren om det pga tomtens förutsättningar m väg etc behöver bli på det sättet. Sen måste huset kanske inte heller lika i rakt öst-västlig riktning utan kan kanske vridas litegrann så att norra sidan snarare vetter mot nord-nordväst.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.