Skönt med jul o nyår är över så man kan komma igång igen.
Nu är det köksrenovering/flytt som står på tapeten.

Kommit fram till efter haft det i 5 år att våra behöv/möjligheter har ändrats och att vi satt köket på fel plats...
Så nu flyttar vi det till delen av huset (samma/angränsande rum) där vi idag har haft matgrupp och en soffgrupp.

Köket kommer vara utformar som ett J, kommer gå från där ni ser på bilden och hela vägen över fondtapetväggen.
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Hann du bli klar med garaget först? :)
 
Fullt med kök o annat så får inte plats :)

Sedan var det viktigare att göra detta INNAN vi bygger ut huset (jag tänkte göra det efter vi byggt ut), vi ska träffa arkitekten i slutet av januari.

Däremot så har jag byggt en bod brevid garaget så jag kan sätta in dörr i ena takkupan samt trädäck på Boden så jag kan lägga igen uppgången från garaget till loftet. Däremot så är elen och 80% isolerat och osb'at på loftet :)
 
Varit iväg och jobbat en sväng, men ÄNTLIGEN hämtat vårt hörnkylskåp från norcool. 1200L och 3m2 avställningsyta inne i det :)

Man vet att man har stor kyl när den har fullängdslysrör som belysning (även om det ska bytas).
image.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Pizzakartongen bara försvann :)
image.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bra lekplats också...
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 7 till
  • Laddar…
Fått upp överskåp samt sågat till lite täckningar.
Byggt skåp så vi kan höja upp diskmaskinen lite.
Snart dags att skruva fast bänkskivorna
Imorgon skall jag kakla. ��

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Hörnkyl måste vara en av de bättre utnyttjande av kökshörn! Tummen upp!
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Sjukt nöjd med hörnkylskåp, märkligt att så få tillverkar dem med tanke på hur enkelt de är byggda, löstagbara sidor, botten och tak samt demonterbar baksida (innifrån) där kompressor osv sitter, så man behöver inte ens dra ut den för att serva/rengöra.

Håller på att måla luckfronten som ska sitta på hörnkylskåpet med griffeltavelfärg, så vi och barnen kan skriva/rita där :)
 
Kakling in progress. Frågan är om jag ska kakla högre eller stanna där.
Köksfläkten hamnar straxt till höger om fönstret.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag hade stannat där. Tycker det ser knepigt ut med kakel för högt.

//AA
 
Tog en kaffe och fintänkte lite och kom fram till samma sak. Imorgon blir det att foga
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
Ligger lite efter.. men tänkte bara säga att det beror lite på vilken känsla du är ute efter.. jag var själv inne på att kakla upp till taket.. för det är väldigt snyggt där jag sett det!

Men det gör en mer rustik modern känsla.. (mer rustik gammeldags look än romantisk gammeldags look).. hm svårt att förklara det där (hade ett bra ord som jag tappade haha..) :)

Är ni ute efter den romantiska lantköksstilen så stannar ni där du är.. och mjukar upp med en charmig tapet ovanför (alternativt pärlspont typ).. vill ni ha ett lite "ruffare" lantkök.. så fortsätter du upp och gör skarpa kontraster med med lite gamla plåtdetaljer/lampor... gjutjärn..metall.. och massivt trä.. :)

Båda stilarna är väldigt vackra på sina vis..

(själv satte vi precis upp pärlspont överallt hehe.. )

Med vänlig hälsning, Sandra


PS - FINT blir det där iaf *pekar på ditt blivande kök*
 
sir_daniel skrev:
Kakling in progress. Frågan är om jag ska kakla högre eller stanna där.
Köksfläkten hamnar straxt till höger om fönstret.
Jag hade kaklat upp till fläkten ovanför hällen. Eller målat med "köksfärg" som är glansigare och går att torka bort fettet från. En tapet skulle snart vara fördärvad med min matlagning...
 
  • Gilla
maxmsm
  • Laddar…
Hela väggen ovan bänk mot tak tycker jag blir snyggast. Kaklar du direkt på tapet?
 
Sätter upp fläkten, sen får vi se :)

Japp är kaklat rakt på tapeten, skulle sätta på primer på den, men tapeten ville inte suga i sig så skippade det och hoppas på det bästa (sitter än så länge)

Kommer imorgon foga det vitt/ljust (jag vill ha svart fog men min fru har annan smak, så får bli ljus/vit)
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag röstar för att stanna där du är, blir mer lantlig känsla vilket verkar passa bra i ert kök.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.