Hej!
Jag har tänkt att flytta mitt badrum till en annan del av huset. Planen är att flytta med badkar, tvättställ, och så mycket det går att flytta med. Vad tror ni då grunden för att bygga upp ett badrum kostar?

Planen är att ha klinkergolv med golvvärme och eventuellt kakelväggar. Rummet är 8m2

Pris utan kakel klinker inkl eldragning, rör etc hade varit nice att få, sen kan man enkelt räkna på resten själv som jag vet lite mer om :)
 
Lite oklart vad du menar med "grunden" ?

Om allting är klart med innerväggar, kortlingar ,gipsade väggar osv osv - och du menar att sätta tätskikt och skruva in porslinet efter kaklingen, eller om du menar hela allting från noll med rördragning, avlopp bygga innerväggar ,sätta dörr/fönster osv osv ?

Då beror det ju helt på hur huset är byggt förstås...var sitter VVS, går de t att komma åt under huset eller måste man bygga om massa andra rum osv - så mellan 5000 till 500 000 kr typ ;)

Att flytta med badkar och porslin är ju ingen besparing i sammanhanget om du tänkt leja ut det tror jag...

Oavsett vilket så blir det förstås bara spekulationer, att ta in offerter är det enda som ger en tydligare vink...egentligen är det, om jag tolkat dig rätt, inte ett badrum i sig du är ute efter pris för, utan att bygga upp grunden inför ett badrum (dvs snickare + el + viss vvs) - timpriserna varierar ju dessutom i landet på sånt.

/K
 
En ritning och lite bilder underlättar ju... :)

Generellt är det dyraste att flytta (eller dra fram) vatten och avlopp. El kan man ofta sno någonstans men golvvärme kräver JFB så det beror lite på hur övrig el ser ut.

Är rummet du ska flytta till redan byggt, alltså väggar och golv på plats blir det ju också mycket billigare förstås. Dock kanske det måste förstärkas beroende på ålder på huset och hur det är byggt tidigare...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.