image.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inte vad jag önskar läsa....
 
  • Gilla
Sister ray och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Morr
Håller med!
 
  • Gilla
twoody och 1 till
  • Laddar…
Jag ogillar den skarpt!!! Det är inte bara i appen utan även den mobilanpassade web-versionen av forumet.
 
Det är en Google-annons. Du kan klicka på "annonsval-pilen" uppe i högra hörnet på annonsen och hantera dina annonsinställningar. Google tror nog att du är en kille som gillar tjejer.
 
trattalask
Google-annonser brukar baseras på tidigare sökningar och sitebesök. =) Kanske inte uteslutande... Men prova att googla på någon produkt som du inte gjort innan besök ett par siter med Denna produkt och vips kommer du få reklam för den och liknande sen.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Förr i tiden kunde man som site- och app-ägare stänga av vissa annonser och annonstyper, är den möjligheten borta nuförtiden?

Annonserna baseras på allt som google vet om dig plus sidan du tittar på, men det betyder inte att du måste ha tittat på en liknande sida för att få en dylik annons.
 
  • Gilla
twoody och 1 till
  • Laddar…
Kan man stänga av reklamen ?
 
Redigerat:
Visst jag vet varför jag får upp annonser på, i mitt fall hotell och friluftsutrustning, sökningar eller butiker jag nyss besökt från mobilen.

Jag drar också slutsatsen att annonserna som är från A-hus, någon firma som gör brunnslock och annat husrelaterat som jag inte sökt på beror på att dessa annonsörer vill kopplas i hop med läsare av bygga hus.

Men jag hoppas att ni på bygga hus har något att säga till om vilka annonser som visas.
Jag är inte målgruppen för datingannonsen, och om ni är måna om er läsargrupp så bör ni lyssna när flera protesterar mot att de får upp samma annons som inte har en glasklar knytning till innehållet på bygga hus.
 
  • Gilla
CandyManX och 1 till
  • Laddar…
Dejtingannonserna ska nu vara borttagna.
 
  • Gilla
granis70 och 1 till
  • Laddar…
Tackar och bockar! 👍🏻😀
 
Bra, tack
 
Sen igår verkar det ladda väldigt när annonserna ska med i appen. Har inte tidigare reagerat på detta men nu är det knappt användbart att köra på iPhonen (6)
Har även för mig att det är mer annonser nu, skulle det inte vara mindre av det när man är inloggad?
 
Nu verkar det fungera igen. Problemet finns bara kvar på startsidan nu.
 
O
Tja... När det gäller google så är jag inte övertygad om att de bara baserar det på vad man söker på. När det kommer upp russian girl... Jag har inte ens sökt något i närheten av det. Och annars är det bara min hustru som sitter vid datorn... och vi får hoppas att det inte är hon som söker på russian bride :D
 
Per Eskilsson skrev:
Dejtingannonserna ska nu vara borttagna.
Den är kvar, fick den för ca 30 min sedan

image.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.