Singel är jättesnyggt, men ett skit att skotta om vi får snö + att snöbollarna blir singelbollar när ens barn kastar dem, men det är klart man kan ju få bilen blästrad om man behöver det
 
RoTe
Skit att skotta snö på grus? Lär er tekniken för tusan...
 
Trevligt inlägg RoTe! Lär dig lite hyfs för tusan...
 
RoTe
co skrev:
Trevligt inlägg RoTe! Lär dig lite hyfs för tusan...

Vadå? Sluta snacka skit om grus bara för ni inte kan skotta snö. ;D
 
Du är välkommen hem till mig och skotta PROFFSET ::)
 
Brandsta city Skotters? :-/
 
Hade glömt denna tråd eller rättasagt förträngt den!

Inger stort tack för tipset!!

De som gör grunden till vårt hus kommer packa
uppfarten + fram till huvudentre
men om vi lägger sten eller singel e inte bestämt!

Mvh Annika
 
Inger P: "Det viktiga när man lägger singel är att ytan inte blir djupare än 2 - 3 centimeter. Annars blir det tungt att gå och cykla i. Under detta singellager skall det vara packat - paddat - bärlager (stenkross). "

Mitt råd: Lägg ett lager stenmjöl ovanpå bärlagret innan du sprider ut singel! Detta hoppas jag håller kvar mer singel ovan markytan. Eller tänker jag fel?
 
Jag skulle vilja ha sandfärgad singel. Finns det någonstans måntro?
 
Vi lade på asfalt för 1,5 år sedan. Uppfarten är på 125 kvm och det kostade drygt 20 000 kronor. Vi gjorde det under semestertider då NCC hade lite jobb och vi fick därmed några procents rabatt. Bra och lättskött, men se för guds skull till att lägga en stoppande matta under så at inte en massa ogräs växer upp. Det gjorde inte NCC och de fick komma tillbaka efter 8 månader och hugga ur bitar ur asfalten som var helt fulla med maskrosor och lägga i en matta.
 
Inger.P. skrev:
Hej, kära granne! :)

Det enda jag har hittat i vår trakt är grått singel.  Om jag får nys om något sandfärat i närheten hör jag av mig till Er.

Den röda singeln som jag hittade ligger på parkeringen utanför Skannestugan. Ärtsingel....
Vi kan dock inte lägga på det förrän marken tinar (först måste vi på med mer bärlager samt padda).

MVH/Inger
Var bor du någonstans?
Hemma i norra Bohuslän finns det nästan bara röd och gråblå granit. Kanske känns lyxigt att det används till allt, även under marken.. ;-)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.