Den där mönstrade betongen ser ut som den är gjord av plast. Hu! :p
 
General Failure skrev:
Det jag helst skulle vilja ha på uppfarten är gatsten. Oslagbart vackrast tycker jag. Tyvär så kostar bara stenen kring 500 kr/m[sup]2[/sup] om man köper ny. Man kan även få tag på begagnad för ca halva det priset.
Njeaaa nu blev det nog ett "General Failure" ändå...
Begagnad sten kostar mer än ny!!! Det är jättemånga som vill ha sliten gatsten och tillgången är begränsad så det finns de som betalar 800:- per kvm för den.
Vi tar 475:- plus frakt för grå (ny) gatsten, och det är nog ett normalpris.
Finns även i rött och svart, men kostar då mer.
( http://www.thor-sten.se/gatsten.htm )

Men snyggt och hållbart blir det ju förstås...

MvH
Thorsten
 
Den där svarta är ursnygg ... men antagligen inte diabas - väl? Merkostnad ... ?
 
Thor-Sten skrev:
Begagnad sten kostar mer än ny!!!
Det går visst att få tag på begagnad sten med hjälp av de rätta kontakterna till drygt halva priset. Det rivs upp en hel del vägar med gatsten i det här landet.
Det är inte alltid man måste gå till dyrbutikerna... ;)
 
Thor-Sten skrev:
Njeaaa nu blev det nog ett "General Failure" ändå...
Begagnad sten kostar mer än ny!!! Det är jättemånga som vill ha sliten gatsten och tillgången är begränsad så det finns de som betalar 800:- per kvm för den.
Vi tar 475:- plus frakt för grå (ny) gatsten, och det är nog ett normalpris.
Finns även i rött och svart, men kostar då mer.
( [länk] )

Men snyggt och hållbart blir det ju förstås...

MvH
Thorsten
Är det svensk eller kinesisk sten då?
 
Hej!

Jag har försökt söka på gula sidorna för
att hitta vart man kan köpa singel till
uppfarten,,, vi vill ha plattor men det får
vara tills om några år....vår uppfart e så
lång ca 11meter å 4 meter bred blir dyrt med plattor!

Nåns om vet i skånetrakten vart man kan
köpa billigt??

Annika
 
Ring till något åkeri, de brukar kunna hjälpa till. Kolla lite priser, just singel är dyrt. Vi har något som kallas rörgravsgrus och det var billigare men såg likadant ut. Singel är tvättat men inte det andra. Tvättning fixar man lätt med vattenslangen!! Kolla oxå färgen, en del går i brunt och en del i grått, så du får det du vill ha!
 
När det gäller rörgravsgrus så se upp med att inte säga det ordet när ni beställer. Risken är stor att ni får sand istället eftersom det ofta läggs i rörgravar. Det är krossfraktionen som är det intressanta, normalt är 6-12 eller 8-12 lämpligt på uppfarter.

Färgen på gruset beror logiskt nog på vilken bergart som är grossad. Bergarterna skiljer sig lokalt, så kolla runt lite.
 
Åh vad trött jag är på vårt hus ....
önskar allt bara kunde fixa sig av sig självt...
min snubbe liksom tror att jag verkligen
tycker det är kul att fixa allt själv >:(

Men ska tänka på era tips även kolla
runtomkring i bygden.... man kan ju spara
mycket på att själv hämta krossen

men makadam singel kross liknar inte alls varandra?

annika
 
Bohman skrev:
men makadam singel kross liknar inte alls varandra?

annika
Jodå, skillnaden är bara storleken på gruset.... grus typ 2-4, 4-6, 6-12 och sv brukar kallas singel. KOmmer man upp till 8-16, 16-32 så är det makadam.

Krossmaterial med stenmjöl i, sk "nollmaterial" kallas fint för samkross.
 
Bohman skrev:
min snubbe liksom tror att jag verkligen
tycker det är kul att fixa allt själv >:(
Åh är ni också så där "jämlika" som vi är? ::) :-/ >:(
*också lite trött på att rodda allting själv ibland* Fast å andra sidan får man väl kanske säga ifrån ordentligt så kanske det går hem... ;)
 
Betina
Bohman och Sophia.
Jag har det likadant, men tänk framåt...det är Vi som när huset står där kan säga; det gjorde jag bra ;D
 
Betina skrev:
Bohman och Sophia.
Jag har det likadant, men tänk framåt...det är Vi som när huset står där kan säga; det gjorde jag bra  ;D
;D fast hade gubben lagt sig så hade man väla
sagt: kan själv ... men ska inte gnälla tycker det
varit kul men samtidigt är man slut i hjärn kontoret

vi bra vi...
 
Det får nog bli en asfalterad uppfart.
Tror att det är det mest praktiska....

 
Hej

Vi fick asfalterat bara för ett par veckor sedan. Det ångrar man inte en sekund efter de senaste snöfallen. Vi valde att lägga byasten precis framför entren (ca 8-10 kvm) och asfalt resten (ca 80 kvm). Det gick på totalt 27 000 och utfördes av Asfaltsläggarna i Haninge.

/Martar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.