I ersättningsfrågan är det väl rimligt att utgå från kostanden för att korrigera felet för den som är ansvarig.

Om du juridiskt kan tvinga dom till att gjuta om hela kakan (det är liksom grundförutsättningen), men på eget initiativ accepterar en ny garderob så borde du ha ett rätt bra förhandlingsläge. Vad sägs om halva deras kostnad för att göra om och göra rätt som ersättning?
 
Ett annat sätt som har tagits upp tidigare i detta forum (då var det en läckande slinga) är att gjuta på ytterligare 4-5 cm på det befintliga golvet med nya slangar i.

Är det ett hus med källare eller ett enplanshus?

Att gjuta in skarvar är nog det sämsta alternativet, jag antar att slangarna kommer från en massa olika håll och att lägga skarvarna på samma ställe skulle inte få plats i plattan.

Nä, se till att få en ny gjutning på den befintliga plattan, det går nog snabbast att göra så.

BTW, det är väl inte speciellt enkelt att bila upp ett betonggolv utan att skada slangarna??

 
Ett litet inlägg i debatten...
Det finns godkända rep.kopplingar för golvvärmeslangar som man kan använda för att laga en spikskada t ex.
Men att flytta en hel golvvärmefördelare låter inte som ngt roligt jobb... slangarna som kommer upp där kommer troligtvis från olika håll, så man får bila upp ganska mycket om man ska få nån ordning på grejerna.. Så då återstår bara att flytta väggen eller lägga om alla slingor och gjuta på golvet..


 
Kan inte låta bli att lägga mig i debatten.

Vem har gett rörmokaren måtten? dom brukar vilja ha väggarna utsatta.

40 cm låter som en lustig felmätning skala på ritningen?

Att bila fram alla dom rören och få fram fina rörändar är ingen rolig historia inget som jag skulle ge mig på men men allt har sitt pris.

Sorry !!!


 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.