Jag är inte särskilt musikalisk, så jag kan bara två låtar:

Den ena är Gärdebylåten.
Den andra är det inte.

:)
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
kontorsråttan
Hört den förut?

En ung kille från Norrland flyttade till Stockholm och gick till det stora köpcentret för att söka jobb. Chefen för köpcentret undrar:
- Har du någon erfarenhet som säljare?
- Jodå, jag har jobbat som försäljare hemma i skogarna.

Chefen tyckte killen verkade trevlig och framåt så han bestämde sig för att anställa honom.
- Du kan börja i morgon, sa han till killen. Jag kommer ner efter vi har stängt i morgon kväll och ser hur du har haft det på din första dag.

Killen hade en tung dag, men till slut var den till ända. Och efter stängningsdags kom så chefen ner som han lovat.
- Hur många affärer gjorde du idag? frågade chefen.
- En.
Då blev chefen lite fundersam och sade:
- Bara en!? Våra försäljare brukar normalt göra mellan 20 och 30 affärer på en dag. Hur mycket pengar rörde sig affären om?
- 911 138 kr.
Chefen blev verkligen överraskad och sade:
- 911 138 kr !!! Vad sålde du då till honom?
- Först sålde jag en liten metkrok.
- Sedan sålde jag en mellanstor metkrok, fortsatte han.
- Därefter sålde jag en stor metkrok och sen blev det ett metspö.
- När jag frågade vart han skulle fiska någonstans svarade han att han skulle åka ner till kusten.

Killen hämtade andan och fortsatte innan chefen hunnit säga något:
- Då sa jag att han skulle behöva en båt, så vi gick ner till båtavdelningen.
- Jag sålde honom den stora Baylinern med dubbla motorer.
- Se’n visade det sig att hans lilla Honda Civic inte fick dra den stora båten, så jag tog med honom till bilavdelningen och sålde honom den där 4-hjulsdrivna Chevrolett Tahoe'n.

Chefen, som nu var i chocktillstånd lyckades hämta sig något och sa:
- Så du menar alltså att en kille kom in för att köpa en metkrok och du lyckades sälja honom en Båt och en Bil?!?!?!
- Nej, nej, sa killen. Han kom in och skulle köpa tamponger till sin fru, och då sa jag att han lika gärna kunde åka och fiska, eftersom helgen ändå skulle vara förstörd!
 
  • Gilla
Luddis_1 och 9 till
  • Laddar…
kontorsråttan
Eller denna?

Vännerna Kjell och Bengt från Arvidsjaur sitter på den lokala pizzerian och talar en eftermiddag. Kjell säger rätt som det är; "Jag är trött på att slava i fabriken, jag skall skaffa mig en utbildning via Komvux och få ett bra och välbetalt arbete!"

Bengt tyckte det lät som en bra idé, och en stund senare lämnar de pizzerian.

Dagen därpå går Kjell till Komvux och får träffa en studievägledare, som anmäler honom till fyra kurser: Matematik, engelska, historia och logik.

"Logik?" säger Kjell. "Vad är det?"

Studievägledaren säger: "Jag skall förklara. Äger du en gräsklippare?"

"Japp."

Eftersom du äger en gräsklippare, så borde du logiskt sett ha en trädgård."

"Det stämmer, jag har en trädgård."

"Jag är inte färdig," säger studievägledaren. "Eftersom du har en trädgård, så borde du logiskt sett ha ett hus."

"Ja, jag har ett hus."

"Och, eftersom du har ett hus, så borde du logiskt sett ha familj."

"Jag har en familj."

"Jag är inte färdig ännu. Eftersom du har en familj, borde du logiskt sett ha en fru."

"Ja, jag har en fru."

"Och eftersom du har en fru, så borde du logiskt sett vara heterosexuell."

"Jag är heterosexuell. Det är fantastiskt, du lyckades att få reda på allt det bara för att jag äger en gräsklippare!"

Kjell tackade, skakade studievägledarens hand och skyndade sig till pizzerian för att träffa Bengt och berätta för honom om hans nyvunna studieintresse.

Han berättar om sin utbildning, och hur han anmälde sig till de fyra kurserna, matematik, engelska, historia och logik.

"Logik?" Säger Bengt, "Vad är det?"

Kjell säger, "Jag skall förklara... Äger du en gräsklippare?"

"Nej."

"Jaså Bengt, du är bög du?!?"
 
  • Gilla
Asbesträdd och 6 till
  • Laddar…
peternicklas
En blondin och en advokat sitter bredvid varandra på flyget mellan Stockholm och New York. Advokaten frågar om hon har lust att leka en kul lek? Blondinen som är trött och vill ta sig en tupplur, avböjer artigt och vänder sig mot fönstret för att få sig en blund. Advokaten försöker övertala henne med att tala om att leken är mycket lätt och rolig. Han förklarar:
– Jag ställer en fråga till dig, och om du inte vet svaret ger du mig 50 spän, och vice versa.
Hon avböjer igen och försöker få lite sömn. Advokaten säger upphetsat:
– Okej, om du inte kan svaret ger du mig 50 kr och om jag inte kan svaret ger jag dig 5 000 kronor.
Detta fångar blondinens uppmärksamhet och eftersom hon förstår att hans tjat inte kommer att sluta om hon inte går med på att leka leken, så samtycker hon. Advokaten ställer första frågan.
– Hur långt är det mellan jorden och månen?
Blondinen säger inte ett ord, plockar upp plånboken ur sin handväska, tar fram en femtiolapp och ger den till advokaten.
– Okej, säger advokaten, nu är det din tur.
Blondinen frågar advokaten:
– Vad går upp för en kulle med tre ben och kommer ner med fyra ben?
Advokaten, mycket tankfull, tar upp sin laptop och söker bland alla referenser, men inget svar. Han kopplar upp sitt modem med flygtelefonen och surfar på nätet men inget svar. Frustrerad skickar han e-mail till sina vänner och kollegor men utan framgång. Efter en timme väcker han blondinen och ger henne 5 000 kr. Blondinen säger:
– Tack, och vänder sig om för att fortsätta sova.
Advokaten som är mer än lovligt upprörd väcker blondinen och frågar:
– Nå?! Vad är svaret?
Utan att säga ett ord tar blondinen fram en femtiolapp, ger den till advokaten, och somnar om…
 
  • Gilla
Anonymiserad 138107 och 10 till
  • Laddar…
kontorsråttan skrev:
eller
"glaset är dubbelt så stort som det behöver vara."

En Matematiker kan säkert uttrycka det med en formel.

Vad säger en bättrevetare?
Glaset är påfyllningsbart, aktuellt status spelar ingen roll.
 
Mikael_L
TeroM skrev:
Glaset är påfyllningsbart, aktuellt status spelar ingen roll.
Och...
...vem säger så? :)
 
kontorsråttan
Fackpamp? :rolleyes:
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Pessimisten säger att glaset är halvtomt och optimisten att glaset är halvfullt.
Men vad säger ingenjören?
Eller på tidigare sätt:

Ingenjören: "Alla är alltid törstiga!"
Fysikern: "Ibland får en del personer inte dricka så mycket som de vill."
Matematikern: "Det finns åtminstone ett glas som åtminstone vid ett tillfälle inte utnyttjas till sin fulla kapacitet."

=D
 
elpaco skrev:
Eller på tidigare sätt:

Ingenjören: "Alla är alltid törstiga!"
Fysikern: "Ibland får en del personer inte dricka så mycket som de vill."
Matematikern: "Det finns åtminstone ett glas som åtminstone vid ett tillfälle inte utnyttjas till sin fulla kapacitet."

=D
Hemmafixaren/Byggahusforumsmedlemmen: "Det där glaset måste fixas till så det passar innehållet, diamantkapskiva eller rits?"
 
  • Gilla
HasseTeknik och 1 till
  • Laddar…
Byggahusforumsmedlemmen: "Det där glaset måste fixas till så det passar innehållet. Vilka Festool-verktyg ska jag köpa?"
 
  • Gilla
[SH] och 5 till
  • Laddar…
andersmc skrev:
Byggahusforumsmedlemmen: "Det där glaset måste fixas till så det passar innehållet. Vilka Festool-verktyg ska jag köpa?"
Det där är bakvänt. Om man inte måste köpa verktyg måste inte glaset fixas.

"Vilka verktyg som jag inte redan har kan jag köpa om jag fixar till det där glaset?"
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
kontorsråttan
Lite kvar på helgen, så drick upp, fyll på nytt.
:beer:
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
När vi ändå nördar ner oss....

how_people_reacts_differently_to_a_single_word_bug.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Allinug och 3 till
  • Laddar…
Som utvecklare blir man glad om testarna hittar buggar, vi vill ju inte ha fel i vårt system lixom :D
 
AndersMalmgren skrev:
Som utvecklare blir man glad om testarna hittar buggar, vi vill ju inte ha fel i vårt system lixom :D
På samma sätt som bilägare blir jätteglada om bilbesiktaren hittar många fel på bilen.
 
  • Gilla
elpaco och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.