Lite uppföljning. Tyvärr är jag inte klar än eftersom det är så svårt att få tag i stämp. Måste ta ledigt från jobbet, hyra släp osv.

Men kommunen godkände bygganmälan, jag har hämtat hem en limträbalk och allt är öppnat och jag har bestämt mej hur jag skall ha det.

Känns inte som en komplicerad uppgift längre :)

DSC_0094 (Medium).JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Fred vom Jupiter
  • Laddar…
Och så här blev resultatet. DEn mesta tiden lade jag på eldosan uppe till vänster. Stålrör är trevliga och stabila när de sitter på plats. Skall man däremot justera dem det allra minsta är det inte lika roligt längre.

Själva balken var inga problem. 4 stämp på varje sida lyfte utan problem bjälklaget någon mm så att jag fick plats med lite mellanlägg innan det sänktes ner igen.

Skitnöjd. Tack för stödet :)

DSC_0096 (Custom).JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
corre och 1 till
  • Laddar…
@Dsl: Kul med uppföljning! :)
Har följt tråden och ska i vårdagarna göra väldigt snarlikt det du har gjort.
Jag har också varit hjälpt av denna tråd!
Detta är ett suveränt forum!
 
  • Gilla
NiklasWa och 1 till
  • Laddar…
Fel av Åke skrev:
@Dsl: Kul med uppföljning! :)
Har följt tråden och ska i vårdagarna göra väldigt snarlikt det du har gjort.
Jag har också varit hjälpt av denna tråd!
Detta är ett suveränt forum!
Håller med om att forumet är suveränt!

Ett tips jag fick från en byggarkollega var att mäta höjden exakt först så att man säkrar att man hamnar ungefär på samma höjd efteråt. Tyvärr glömde jag detta själv, blev alldeles för ivrig när alla stämpar var på plats.

Eventuellt har jag tryckt upp allt lite för mycket. Parketten på ovanvåningen uppvisar glipor (det var dock glipor även innan så jag är inte säker) och jag har fått en spricka i det nygipsade vardagsumstaket som antagligen här ihop med detta jobb.
 
  • Gilla
Fel av Åke
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.