Mycket konstigt, kanske dags att låta zipato supporten titta på det? Deras system är inte helt 100 trots allt.
Registrerar dig och skicka in en ticket, de brukar vara rätt så snabba att svara.

https://support.zipato.com/
 
Ni som använder open.sen.se för o logga från zipaboxen, vilken sorts channel kör ni? Får inte riktigt till det. Dessutom så får jag ett felmeddelande på när jag kör "Process data" i zipabox gs, något om min API key..
 
Skapade en ticket, får se vad svaret blir..
 
Är zipato zipabox certifierad för z-wave plus?
Jag har försökt att googla men inte hittat något vettigt svar.

Jag har en till fråga :
Är programvaran fortfarande i beta, alltså versionsnummer under 1.0?
Vet ni om det är satt något datum när v.1.0 ska släppas?

Tänkte bara så att jag hinner skaffa innan så jag inte går miste om några funktioner som eventuellt kommer kosta pengar sen.

Mvh.David
 
Zipabox var bland de första som certifierade sig för z-wave +, fast de har inte gjort någon reklam för det.
 
  • Gilla
Davil
  • Laddar…
power650 skrev:
Zipabox var bland de första som certifierade sig för z-wave +, fast de har inte gjort någon reklam för det.
Jaså minsann!
Hehe nej dom har verkligen misslyckats med den reklamen isf för jag har inte lyckats läsa det någonstans förutom här och nu ☺.

Känns vettigt då att jag bara köper zwave + enheter när jag börjar skaffa prylar.
 
Någon som kan hjälpa mig att ställa in en rullgardinsmotor som inte har inbyggt ändläge. Jag hittade detta i Qubino DC Shutter manualen och jag har försökt klura ut det men jag förstår inte riktigt:


Parameter no. 74 – Motor moving up/down time


This parameter is used for motors without end positions, defines shutter motor moving time of complete opening or complete closing. Available configuration parameters (data type is 2 Byte DEC):

Default value 0
0 – moving time disabled (working with limit switches)
1 – 32767 = 0,1seconds – 3276,7seconds. After that time motor is stopped (relay goes to off state)

Note:

Important is that the reference position to manually set moving time is always shutter lower position!

Set parameter 74 to 0 and move the shutter (using up/down push buttons or main controller UI) to desired lower position. On this shutter position, set parameter 74 to time for complete opening or complete closing. At this point shutter can be moved up (open) for set time, but can't be moved down because this position is already set as lower shutter position.

To change shutter lower position below already set (manual recalibration), parameter 74 must be set to 0 and repeat the procedure described above.

In case shutter has limit switches, but anyhow you would like to limit opening/closing position by time, you can still do it. In case you put time that is longer that opening/closing real time limited by limit switches, shutter will stop at limit switch, but the module relay will switch off after define time, not by shutter limit switch. Take in consideration that in this condition, the positioning with slider through UI will not show correct shutter position.
 
Redigerat:
  • Gilla
Davil
  • Laddar…
rastlos skrev:
Skapade en ticket, får se vad svaret blir..
Har fått svar på min ticket!
"Uppdatera till beta Fw, joina sedan enheten igen"
Japp, nu funkar det, var tvungen att joina med b-knappen också. :)
 
Det skrivs om olika BETA versioner här.

Min box har version 0.9 999 8a. Men det verkar inte vara den senaste trots att det står "Nyaste" framför numret.

Hur bär man sig åt för att följa alla dessa versionsnummer?
 
Redigerat:
Har ett "o" i slutet. Om du väljer att uppdatera till nyaste beta, vad händer då?
 
  • Gilla
HenFre
  • Laddar…
rastlos skrev:
Har ett "o" i slutet. Om du väljer att uppdatera till nyaste beta, vad händer då?
Det går säkert! Har inte provat. Men kan man inte se vad som är åtgärdat i versionen innan? Känns inte bra att bara saklöst dra in nytt med alla fel de har i produkterna.

Kan man inte granska vad som finns att välja på innan uppdatering?
 
Redigerat:
rastlos skrev:
Har ett "o" i slutet. Om du väljer att uppdatera till nyaste beta, vad händer då?
Jag köpte några NEXA EYCR-2300 idag och installerad två. Detta är vad jag fick.

2016-01-27 01 NEXA.JPG

Men jag hittar dem ingenstans annat än i denna lista. Går inte att använda i någon regel. Alla dessa rader är resultatet av två installationer.

Det är ett enormt jobb för varje steg man ska ta. Inget minns den och inget går smärtfritt att installera.
Borde de inte dyka upp som brytare?
 
Redigerat:
HenFre skrev:
Jag köpte några NEXA EYCR-2300 idag och installerad två. Detta är vad jag fick.

[bild]

Men jag hittar dem ingenstans annat än i denna lista. Går inte att använda i någon regel. Alla dessa rader är resultatet av två installationer.

Det är ett enormt jobb för varje steg man ska ta. Inget minns den och inget går smärtfritt att installera.
Borde de inte dyka upp som brytare?
Har för mig att det inte går att läsa in Nexa rätt med 8a, utan måste vara någon betaversion.
Prova annars i det "gamla" interfacet.
 
  • Gilla
HenFre
  • Laddar…
power650 skrev:
Har för mig att det inte går att läsa in Nexa rätt med 8a, utan måste vara någon betaversion.
Prova annars i det "gamla" interfacet.
Menar du en äldre eller yngre beta version?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.