Ska byta ut ett kök från 2009, Myresjökök med billigaste luckorna och underliga mått (tack, NCC).

Borde man göra någonting roligare med det än att köra det till tippen? Finns det folk som vill ha lätt slitna köksskåp?

(Med underliga mått menar jag att det finns en del 30- och 50- delar.)
 
Sätt ut annons på blocket. Du kan få hyfsat bra betalt. Kanske ca 10 000 för köket ej vitvaror inräknat.

Jag sätte ut en annons på mitt 70-tals kök som var tillfixat på 80-talet. Det var över 1000 besökare på annonsen första dygnet.
 
Många köper beg kök för att montera i sommarstugan eller garaget, vad priset blir beror helt på hur grejerna ser ut, vissa tror sina beg kök är värda hur mycket som helst..

Men allt över 0kr är ju bra och att man slipper arbetet med att transportera bort det är ju ett stort pluss
 
Jag tror ett pris runt 5000 kr är mer realistiskt, om ni inte vill vänta på att få bort köket.
 
Jag skulle ha annonserat ut det på typ Blocket. Det är inte säkert att det är undermåliga mått till en sommarstuga eller en lägenhet. Priset är beroende på om du demonterar det eller köparen. Instämmer i thomas33:s tankar, runt 5000 kr känns väl rimligt.
 
Det skulle ju vara roligare om det hamnade i någons sommarstuga än i fjärrvärmeverket, helt klart.

Det är inte ett jättestort kök, ungefär så här (har inte mätt just idag, så från minnet):

underskåp:
brickskåp, 20cm
lådskåp, 3 lådor, 40cm
skåp för inbyggnadsspis med låda för plåtar, 60cm
lådskåp, 5 mådor, 30cm
hörnskåp med jobbig karusell, 60cm dörr, 120cm totalt (?)
underskåp för diskho, 80cm

högskåp, 60cm

överskåp:
2x två dörrar, 70cm
två dörrar, 80cm
en dörr, 60cm
hörnskåp utan karusell, 30cm dörr, (60 cm totalt), _ej_ 45° vinklat
kryddhylla (ovanför spis), 60cm
"bokhylla", 20cm
överskåp för kyl/frys, 40cm hög, 60cm

Skåpsluckorna för diskho-skåpet är förstås inte alls bra skick eftersom det är MDF eller liknande som sväller om det blir blött.

Får man verkligen 5000:- för sånt här?

Det är klart, när vi tänkte modifiera det utan att bygga om hela ville Marbodal (som nu har Myresjökök) ha typ 9500:- för ett 80cm-underskåp med lådor.

(Nästa kök blir 90% IKEA. Inte helt klara med att planera det än, tänkte spåna på det här parallellt.)
 
Man får inte mycket för gamla kök det finns driver med annonser på blocket där folk begär flera tusen och de ligger kvar.
Ibland är det bättre att köra bortskänkes mot att man blir av med det eller sälja det för några hundra kronor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.