Vad kan en Altan utan tak kosta på 40m om man beställer av byggfirman
 
Räkna med mellan 300-600 kronor per kvadratmeter.
Ring runt för bästa pris...
 
Kolla inte bara på priset.... 8)
 
Nu är inte det här priset för en 40 kvm stor altan gjord av byggare utan ca 15 kvm altan 'homemade'.

Jag och min sambo har i väntan på husbygge skaffat oss ett projekt och det är Projekt Altanbygge. Vi är definitivt inga snickare, knappt vi har hållit i en hammare förut och vi har lyckats göra en riktigt bra altan.
Allt för 1641:- (varav 15 kronor var en glass, Magnum Frosseri).

Nu ligger vår altan på marken så den är ingen halvt som halvt balkong/altan och det kan ju ha bidragit med till att det kändes som en lätt uppgift. Jag måste säga att jag trodde det skulle vara svårare men har vi klarat av det så kan andra göra det.

Man kan nog spara en bra slant genom att göra det själv *katchiiing*
 
Vi har under långhelgen rivit och byggt en ny 40 kvm altan. Men nog var det dyrare! Virket och skruven och reglarna å allt tillsammans... tror sambon sa över 3000... men då har han ju byggt den själv såklart. Ruskigt mycket skruv går det åt i alla fall... ;-)

Men han kunde inte handla på ByggMax pga av otroligt b-ig kvalite, massor av kvisthål, skeva plankor och inte raka kanter. Kanske det är sånt som gör att priset skiljde så?

(Det är så jobbigt att renovera när man hela tiden vill bygga nytt!!)
 
Kan man hitta ritninga och beskrivningar på nätet hur man ska bygga ett Altan själv? Vad man behöver köpa in. Är det nån som vet och som byggt själv utan att vara kunning snikare ?
 
klint skrev:
Kan man hitta ritninga och beskrivningar på nätet hur man ska bygga ett Altan själv? ....
Jag hittade den här sidan (om nu länken fungerar, annars finns det på Vi i Villa). Det kanske står nåt som du kan ha hjälp av.

(kopiera hela länken, inte bara det som är klickbart)
http://www.viivilla.se/forradet/Artikel.asp?Type=2&ArticleID=71&SessionID={6528BF55-F49D-4854-AAAA-C82B099114F3}
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.