Ah, det behöver vi nog inte :D Kanske dedikerat uttag någonstans, mobiler med snabbladdning fungerar de med dessa USB-laddare?

Vi har bara 2 vägs ram på ett ställe och det är i köket där vi vill ha ett utag för tex assistent vid köksön. Så serien vi väljer måste fixa det. Nackdelen med Carat är ju att det går bara att få i glas om man vill ha vit / vit. Vet inte om vi gillar det. Jag tyckte krom / vit var lite tuff, men sambon gillade den inte.

edit: I badrummet glömde jag där kommer vi ha samma 2 vägs ram med med en tryckknapp och ett vägguttag
 
Redigerat:
Tror det finns dubbelramar, men inte 1 1/2-ramar (vilket används när man har dubbla uttag).

Tror metall är mer populärt hos er män kanske ;)

Matta, svarta uttag är supersnygga (jag är generellt en stor fan av matt finish på det mesta, inklusive väggar och eluttag).
 
Det är lite coolt med svarta brytare men egentligen vill man ju dölja dem inte framhäva dem :)

Ska se om de vita i glas är något för oss, får hitta någon som har dem över disk.
 
AndersMalmgren skrev:
Ah, det behöver vi nog inte :D Kanske dedikerat uttag någonstans, mobiler med snabbladdning fungerar de med dessa USB-laddare?

Vi har bara 2 vägs ram på ett ställe och det är i köket där vi vill ha ett utag för tex assistent vid köksön. Så serien vi väljer måste fixa det. Nackdelen med Carat är ju att det går bara att få i glas om man vill ha vit / vit. Vet inte om vi gillar det. Jag tyckte krom / vit var lite tuff, men sambon gillade den inte.

edit: I badrummet glömde jag där kommer vi ha samma 2 vägs ram med med en tryckknapp och ett vägguttag
USB uttagen klara oftast bara att ge 1A så jag tror inte den klarar snabbladdning
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Tycker Jung är snygga

jung.JPG
 
Det var lite synd, riktigt skönt att ladda snabbt
 
Jung var snygg, men snyggast i svart :) skulle kännas konstigt att markera en grej som brytare och uttag genom att ha en avvikande färg mot väggen
 
Är det vitt som gäller så föredrar jag Gira, framförallt har de ett bra sortiment. Och deras E2 serie kostar inte mer än standardapparater från Schneider, Elko eller ABB
 
Om det är någon som har bilder på sitt hem med mörka brytare får ni gärna lägga upp och visa :)
 
  • Gilla
FruJosefsson
  • Laddar…
Finns det ingen man kan specialbeställa i egen färgkod? Ramen i samma färg som snickerierna och vita knappar skullle kunna se nice ut
 
AndersMalmgren skrev:
Jung var snygg, men snyggast i svart :) skulle kännas konstigt att markera en grej som brytare och uttag genom att ha en avvikande färg mot väggen
Jung finns i två vita nyanser, alpinvit och smutsvit. Vi har den alpinvita och den går bra ihop med väggar i 0502-Y. Finns även i rostfritt stål men det passar bäst mot en mörkare vägg, t ex grått kakel. Det finns ramar upp till 5-fack. Utöver dessa färger finns en hel massa olika färger i serien Jung Les Couleurs-Le Corbusier.
 
AndersMalmgren skrev:
Finns det ingen man kan specialbeställa i egen färgkod? Ramen i samma färg som snickerierna och vita knappar skullle kunna se nice ut
Det kan man hos alla stora tillverkare, det brukar dock va en ganska saftig ställkostnad på det...
 
Jag har neutrala väggar så färger med gul ton vill jag undvika.

Måste känna och klämma lite, finns det något bra butik som har de flesta vi diskuterat?
 
Alla tillverkare har blindlock va? Ska nämligen tillverka egen mediadosa med 5.1 anslutning (4 högtalarbananer och 1 optisk SPDIF) och 2 HDMI.
 
AndersMalmgren skrev:
Alla tillverkare har blindlock va? Ska nämligen tillverka egen mediadosa med 5.1 anslutning (4 högtalarbananer och 1 optisk SPDIF) och 2 HDMI.
Det lär nog bli svårt att få plats med allt detta i en blindram. 4 högtalaringångar är 2.0 i min värld. 5.1 kräver ju 10 + digital koaxial för aktiv sub.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.