Hej, om man vill ha exklusiva brytare i modernt snitt, både enkel och för dubbeldosa. Möjlighet till dimmer och vägguttag är krav också.

Några tips på märke och serie?
 
Jag tycker Exxakt med genomskinlig ram är rätt snygga. Lägg en färgad ram (flera färger kommer med) så får du en lite mer "modern" touch.
Speciellt snyggt på väggar som är färgade eller tapetserade, då kan en bit tapet i samma färg göra susen... :)

http://www.bauhaus.se/exxact-transp-1-f-farginlagg.html
 
Jag valde GIRA.de. Mest förtjust är jag i den lilla radion som sitter i en uttagsmodul.
 
  • Gilla
Tony Rosendahl
  • Laddar…
anders07 skrev:
Jag tycker Exxakt med genomskinlig ram är rätt snygga. Lägg en färgad ram (flera färger kommer med) så får du en lite mer "modern" touch.
Speciellt snyggt på väggar som är färgade eller tapetserade, då kan en bit tapet i samma färg göra susen... :)

[länk]
20160121_154040.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bjuder på en bild hemifrån... :)
 
Redigerat:
Gira E2 ser rätt clean ut, mer i den stilen om ni har tips, stramt och modernt, me like :D
 
från sidan såg den inge vidare ut

120401-Schalterprogramme-Abbildungen-002_4149_1333290641.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Edit:kanske lite hårda ord, men den får gärna vara lite mer slim på djupet menar jag
 
Redigerat:
Exxact är Trends efterträdare och kvalar väl inte in som exklusiv...
 
Enk Projektet skrev:
Exxact är Trends efterträdare och kvalar väl inte in som exklusiv...
Inte i prisklass kanske, men utseendemässigt tycker jag den hör till de snyggare...
 
Själv skulle jag kollat på ABB Busch Jaeger Prion / Impressivo eller Hager Berker
 
Jag har för mig att det kanske inte finns 1 1/2-ramar till Carat (för vanliga, svenska 2-vägsuttag) - dubbelkolla det innan du väljer Carat.
Har också för mig att Carats glasramar är mycket billigare än Elko Plus Opion Krivita ramar som i övrig är mycket lika de vita glas-carat (ev är någon av dem matt och någon blank - men det går enkelt att göra om de blanka till matta med hjälp av etsningskräm).

Väljer du vitt glas bör du hålla koll på om ramarna är krivita (=järnfritt glas) eller grönvita (kallas fortfarande vita).
 
Jag gillar det här carat-uttaget (även om det endast är ett 1-vägsuttag):

image.jpeg
 
Berker Q.3 kan vara nått också, kanske lite tråkig?
Tycker de ser exklusivare ut i mörka färger men det funkar nog inte i själva bostaden, tex

l2_p332337_488_336-1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


kontra

q3-e9ea321c905d9faf195694ffe4e3a4ab.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
ccf skrev:
Jag gillar det här carat-uttaget (även om det endast är ett 1-vägsuttag):
Vilken av de åtta tänkte du?
 
Jag menar själva möjligheten med ett litet USB-uttag i hörnet på ett vanligt uttag 😀. De med USB sticker dock ut mer än de utan.

Själv har jag valt Elko plus option i kritvitt (pga 1 1/2-vägguttagen). Dock tyvärr enkeldosor i väggen så mina sticker ut lite, om jag stör mig på det i längden så fixar jag det i efterhand.

Vidare har jag valt att placera 2-vägsuttagen liggande och tycker preliminärt att det blir snyggt (kan ta foton imorgon om du vill se hur det ser ut).

Jag har dock prion-knapparna (knx) som brytare, men det är väldigt få och bara på ett ställe, i hallen, har jag eluttag rakt nedanför brytarna och där sätter jag faktiskt Carats glas-ramar med envägsuttag nedanför - åtminstone till att börja med.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.