Ska köpa spishäll och såg att elgiganten hade en billig häll. 2995:- för en induktionshäll får man väl säga är ett bra pris. Det får man ju inte ens en glaskeramikhäll för. Men man blir ju lite misstänksam. Jag skulle gärna vilja ha en märkes-häll typ bosch eller så men de kostar dubbelt så mycket så alternativet till den billiga induktionshällen är en billig glaskeramikhäll. Nackdelen är att den billiga induktionshällen är ett "no name" och bara har tre plattor. Men jag kommer faktiskt inte ihåg när jag sist använde fyra plattor samtidigt + att säkringen inte klara så mycket effekt. Så .. vad tycker ni? Ska jag köpa den?
http://www.elgiganten.se/is-bin/INT...mp;CatalogCategoryID=hNTD4QFHCfMAAAEOX7tZtSyt
 
T
Skitbilligt i alla fall, använder aldrig heller 4 plattor samtidigt.

Ett givet köp!
 
il_duce skrev:
Ska köpa spishäll och såg att elgiganten hade en billig häll. 2995:- för en induktionshäll får man väl säga är ett bra pris. Det får man ju inte ens en glaskeramikhäll för. Men man blir ju lite misstänksam. Jag skulle gärna vilja ha en märkes-häll typ bosch eller så men de kostar dubbelt så mycket så alternativet till den billiga induktionshällen är en billig glaskeramikhäll. Nackdelen är att den billiga induktionshällen är ett "no name" och bara har tre plattor. Men jag kommer faktiskt inte ihåg när jag sist använde fyra plattor samtidigt + att säkringen inte klara så mycket effekt. Så .. vad tycker ni? Ska jag köpa den?
[länk]
Skulle gissa på att det är en Ariston eller Indesit som har blivit anonymiserad. Dvs producerad i samma fabrik och enligt samma spec som dem med Ariston eller Indesit på.

 
Det finns två butiker i Stockholm som säljer Bosch och Siemens hällar väldigt billigt, upp till 30% under listpris. Det är fraktskadade produkter som repareras på märkesverkstad och sälj med full garanti.

www.whitegoods.eu/
www.vitvaruservice.com
 
Det finns alltså induktionshällar med tre plattor, magiskt. har aldrig använt mer än tre så det är en sådan man ska ha... vilka andra tillverkare har hällar med tre plattor?
 
Fick den på posten idag. :) Såg mycket fin ut .. nu återstår det bara o se hur den fungerar och hur länge.
 
il_duce: Hur fungerar den? Är du nöjd? :)

Kollade med elgiganten angående vilken säkring den krävde utan att få något vettigt svar. Jag har en 20A in i lägenheten. Någon som vet om det funkar?
 
Nu sitter den monterad. Funkar mycket bra ... kokar upp vatten riktigt snabbt. Trodde inte att det skulle bli så stor skillnad som det blev. Snygg och stilren design.

Enligt elektrikern som var här skulle det funka med 20A som jag har. Jag har inte hårdtestat den än .. kanske början skjuta säkringar om man kör hårt. Men den gamla spisen satt där och det gick ju bra. vi får se hur det går :cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.