Har inhandlat ett fullt z-wave system med HC2, dimmerpuckar, motion sensorer m.m. men får det inte att fungera i vårt nybyggda hus.

Sökes rekommendationer på en bra elektriker eller installatör i Stockholm norrort som är bra på HC2, fibaro och qubino.

Tack på förhand
 
Ingen som har några rekommendationer??
 
Hej,
Du får förklara lite mer ingående vad det är som inte fungerar? Har du kunnat koppla ihop något med HC2 eller hur långt har du kommit? Är allt installerat och klart i huset innanför brytarna?
 
Jag har fått i gång HC2an lagt upp alla rum, även lyckats få sync på brandlarm. Motion sensor hittar jag men får den inte att lira. Det som inte fungerar alls är samtliga mina Qubino dimmer, Fibaro dimmer/switch får inte upp dem när jag försöker söka upp/synka. Har även ett antal till som jag vill få hjälp att installera.
 
Finns en del kompatibilitetsproblem med senaste generationen dimmers från Qubino enligt denna sida.
Lyckas du associera dem med controllern? Ett grundtips gällande z-wave är vara inom en meter från controllers för att associeringen ska fungera problemfritt.
 
testa att att nollställa och börja om de enheter som inte får kontakt, och som Krippa75 säger, var nära! Inom en meter, jag sätter alltid pucken på en installationssladd bredvid controllern när jag lägger till enheter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.