Hej jag har en fråga om hur jag lodar en vägg är på ett Peab bygge och har kollat med lod stock och väggarna ser raka ut när jag kollar, men sätter jag en 0 punkt med lasern så är väggen inte rak över huvudtaget hur kan jag kolla om väggen är i lod eller inte ?
Ska sätta bär och ströläkt på väggarna så jag kan montera skiffer på detoa?
 
Filip Olsson skrev:
Hej jag har en fråga om hur jag lodar en vägg är på ett Peab bygge och har kollat med lod stock och väggarna ser raka ut när jag kollar, men sätter jag en 0 punkt med lasern så är väggen inte rak över huvudtaget hur kan jag kolla om väggen är i lod eller inte ?
Ska sätta bär och ströläkt på väggarna så jag kan montera skiffer på detoa?
Jag antar att du är förstaårspraktikant. Prata med din arbetsledare eller en snickare, det är inte konstigt att fråga. Dom kommer tycka det är konstigt om du inte frågar.

De praktikanter vi fått skicka hem är de som inte frågat utan gjort fel istället. De vi anställt är de som frågat mycket = lärt sig mycket.
 
Redigerat:
  • Gilla
Freddex
  • Laddar…
laser för att kolla om en hel vägg är lodrät måste vara knepigt (blir ju liksom två plan som är väldigt svårt att få parallella), tror på långpass.
 
Redigerat:
Tyvärr är det så att jag är själv just nu men har gått ur bygg linjen men jobbade inte som snickare förän nu och det jag står stilla med just nu är hur jag får det i våg o i lod haha men men får nog vänta med detta tills dem är tillbaka efter semestern
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.