Spelade in utan VR för att det skulle vara lättare att se på en vanlig skärm. Tyvärr buggade kontrollen ut helt, oh well

[video=youtube;jHMu2tKtx6Y]https://www.youtube.com/watch?v=jHMu2tKtx6Y[/video]
 
AndersMalmgren skrev:
White cloud
[länk]
Tack. Har kollat lite på Silver Cloud.
 
Hemmakatten
Tycker det avrundade hörnet blir väldigt bra.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
-RB- skrev:
Tack. Har kollat lite på Silver Cloud.
Den är också fin, vi tyckte den hade lite väl mycket rött i sig dock
 
Hemmakatten skrev:
Tycker det avrundade hörnet blir väldigt bra.
Hmm, kanske ska köra på det, det enda är ju att det blir lite osymmetriskt
 
Osymmetriskt eller inte, det blev harmoniskt. Tycker det ser bra ut. :)

Vilka program använder du för att göra filmerna?
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Redigerat:
AndersMalmgren skrev:
Hmm, kanske ska köra på det, det enda är ju att det blir lite osymmetriskt
Nej, du fångar ju bara foten till barpallens rundning :)
 
harry73 skrev:
Hörnan gör den tredje barplatsen mindre bra för barhäng. Testa först?
Man kan även se det som att det blir mer plats, den längst ut kan om den vill hoppa ut på sidan för att ge plats om man är många

avrunding_plats.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Robert63 skrev:
Nej, du fångar ju bara foten till barpallens rundning :)
Det där är bara place holders vet inte vad det blir för stolar ännu. Tjejen funderar på dessa (Jag är skeptisk :D)

http://www.rum21.se/sv/artiklar/about-a-stool-h65-svart-svarta-ben.html
 
  • Gilla
Robert63
  • Laddar…
AndersMalmgren skrev:
Det där är bara place holders vet inte vad det blir för stolar ännu. Tjejen funderar på dessa (Jag är skeptisk :D)

[länk]
Fast de är faktiskt inte så dumma! :) Jag har sett dem, men jag har förvisso inte provsuttit så jag vet inte om skålningen i praktiken är bekväm eller irriterande. Jag tycker dock att stolar i den stilen passar betydligt bättre än de exempel du har i din rendering :)
 
AndersMalmgren skrev:
Man kan även se det som att det blir mer plats, den längst ut kan om den vill hoppa ut på sidan för att ge plats om man är många

[bild]



Det där är bara place holders vet inte vad det blir för stolar ännu. Tjejen funderar på dessa (Jag är skeptisk :D)

[länk]
Ja, men då fångar du ju bara sitsens rundning :) Genomtänkt :)
 
Garderoben blir 293cm hög (201 cm Pax + 92xm faktum överskåp), då är det ca 7cm upp till taket. Vi kommer bygga in ett frånluftdon i garderoben och leda utloppet upp på ovansidan av garderob. Kan inte se några problem då springan ändå blir hela 7cm. Vad tror ni?
 
Menar du att garderoben bygger för ett existerande frånluftsdon som ni ska dra om inne i garderoben och släppa ut ovanför där ni lämnar öppet till tak?

Det kommer ju "fungera", men flödet lär minska avsevärt. Ni har väl troligtvis självdrag ändå så det lär nog inte märkas någon större skillnad.
 
Tror du det, luftspalten blir ju på 200x7 cm samt kortisdan på 35cm. Kan det verkligen försämra flödet nämnvärt?

edit: Självdrag ja, dock riktigt bra, sjukt mycket bättre än vår 1800-tals våning
 
Vid OVK så krävs det att de kommer åt och kan rengöra i ventilationskanalen.

I våran förening så fick vi nedslag i flera lägenheter vid t.ex lösningar som denna.
ventilaton.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kan vara värt att kolla upp innan!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.