Vet inte vad som händer med denna tråd. Inget av det jag skrivet har kommit med fast jag gjort två försök.

Vi ska till att börja isolera, men har ingen aning om vad som är ett bra pris på isolering.
Jag tror det är 95mm vi skall ha.

Hur gör man för att få ett bra pris, räknar man ut ungefär hur mycket man skall ha och ber om kostnadsförslag? Vad säger man, hur går man tillväga för att få ner priset?

Hur mycket har ni betalat, ni som köpt liknande?

Vi bygger strax söder om Uppsala, några tips om var man skall handla?

Tack /aja
 
Söder om Uppsala kan Byggmax i Upplands-Väsby vara ett alternativ:
http://www.byggmax.se/htm/produkt_view_2.asp?Main_Cat=Isolering&Sub_cat=Glasull

Vet inte vilken tillverkare de tar ifrån, nån annan som kollat det? Vet inte heller hur de står sig mot t.ex. Bauhaus. Om de har exakt samma produkt som hos Bauhaus kan man utnyttja Bauhaus prisgaranti. Dvs hittar man nån som är billigare än dem får man köpa varan 12% billigare än hos konkurrenten.
Utnyttjade detta på Platongolv häromveckan och sparade en tusenlapp. Och i senaste Bauhaus-bladet hade de sänkt priset till exakt samma som hos konkurrenten...

Letar själv isolering för tilläggsisolering av vinden.
 
Som jag har förståt det hela. Så det enklaste är att fatta gulasidorna (katalogen) samt Telefon. Bara o börja ringa runt, tala om hur mycket du behöver, fråga hur det går till med frakten.

Efter att ha ringt runt till en 5-10 st.. så har du nog 5-10 olika priser. ring då till den som verkar vara bäst o göra med, tala om att du fått ett annat bra pris hos... å fråga helt enkelt om dom kan göra de samma eller billigare..

Som jag har förstått det så finns det en hel del marginaler (man kan pruta rejält) när det gäller Isolering

tror det finns nån tråd här någonstanns med lite priser o sånt.. nån som gjorde just så ringde runt o sen ringde han till den första o dom sänkte priset direkt... :D

lycka till.. ;)
 
Jag tror att vi betalade typ 220:- inkl. moms för en bal med 120 mm. Det var på Bejer och de verkar ha ett lågt pris till alla...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.