Någon som har tips på hur man skulle kunna planera rummet överst till vänster i skissen för att få både tvättstuga och badrum, helst i två olika rum så det inte blir ett helt gigantiskt badrum. Dörren / dörrarna måste vara från höger då rummet nedanför är sovrum. Jag lyckas inte få till någon riktigt bra skiss. Delar man rummet i två delar strax ovanför fönstret kommer det övre rummet bli väldigt långsmalt. Kanske för smalt för att vara funktionellt? Och vill man helst ha fönstret i badrummet eller tvättstugan?

Några tips?
1tr utifrn mtt ombyggnad badrum 160117150805.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det ska totalrenoveras och går flytta väggen nedåt samt ändra väggen mot hallen till höger om det hjälper.
 
Har ni skissat på att dela rummet mitt i så att man går genom tvättstugan till badrummet som då får fönstret?
 
  • Gilla
Tobbe Fredriksson
  • Laddar…
Det svåra är att få in två dörrar från hallen så att inte det ena våtutrymmet blir genomgångsrum till det andra, det finns ju lösningar med sneda hörn, men det stjäl många värdefulla kvadratmeter. Ur den synvinkeln vore det alltså bättre att ta något av de två nedre rummen. Personligen ser jag dock inget problem med att ta tvättmaskin och torktumlare i badrummet, det blir ju så mycket luftigare än att dela upp i två smårum.

Ska du absolut dela, så bör övre högra hörnet kunna bli en bra minitvättstuga. Fönster är inte nödvändigt där, men bra ventilation är ett måste. Fönster i badrummet är däremot väldigt trevligt. Insynen hindrar man med plastfilm över fönstrets nedre del.
 
Nej, vi har ingen skiss på hur det skulle bli om man går igenom, det får vi fundera på. Det finns idag vatten och avlopp i övre delen av rummet, så därför är det enklast att ha kvar det där. Anledningen till att jag tänker att man kan försöka dela av är att jag har fått för mig att det kanske kan kännas FÖR stort om man har allt i samma rum, det är ju ändå ganska stort, men det kanske ändå är bästa lösningen.
 
Ok. Ni kan ju alltid dela upp rummet på ett smart sätt med tvättdel i ena delen, tex inbyggt med garderobsskjutdörrar i en egen "tvättavdelning".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.