DSCN1295.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag letar efter denna tapeten och undrar om någon vet vad den heter och vilken tillverkare som gör den. Tapeten har ett grafiskt mönster i beige, mullvad, grå och pärlemorskimrande färgställning.

Finaste tapeten jag sett, mycket tacksam för svar om någon känner igen den.
 
Y
Flügger sålde den för 1-2 år sedan som en normalpris tapet, sitter och googlar efter vilket fabrikat det var. Trodde Borås men fanns inte med på deras sida. Inte helt omöjligt att jag blandar ihop din med en snarlik fast med mer blanka linjer.
 
Tack så mycket, det är svårt att fota de här tapeterna och ge en riktig bild av dem. Jag kompletterar med en där pärlemorpartierna sticker ut mer.
Jag har sökt själv på tapetsidor utan framgång men det är ju lite av en djungel. Kan det vara så att den är bortplockad från tillverkarens sida om tapeten har utgått?

DSCN1287.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tapeter utgår ju som regel efter två år.
 
Aha, okej så då får jag vara snabb med andra ord. Har precis mailat Flugger och frågat, idé kan kanske vara att kolla med de lokala återförsäljarna också tänker jag. Finns det något annat jag kan göra, det finns ingen samlingsplats för utgångna tapeter?
 
Kolla med Tapetorama, Malmö. Har bara utgångna tapetef.
 
Ska jag göra, tack :)
 
Lägg upp den på någon bildbank sök sedan upp den genom goggle och bildgoogla efter den. Då bör du hitta fler bilder på samma tapet som kan leda dig till namn/ÅF.
 
Du måste namnge den på ngt vis så att du kan söka upp den. Typ "Karins bild xx1234573" eller ngt sökbart. (osäker på om det går med tinypic dock)
 
Tack, nu lyckades jag :)
Men fick inte upp något relevant, tyvärr.
 
Det var en väldigt trevlig artikel i Ystads Allehansa 16/1/16 om tapetmakeriet Handtryckta Tapeter på Långholmen i Sthlm.

Litet tips till de härinne som renoverar äldre hus. Hemsidan är spännande!
 
Tycker också det ser ut som Borås stil, prova att maila dem och fråga
.
 
K KarinÅ skrev:
Aha, okej så då får jag vara snabb med
K KarinÅ skrev:
[bild]

Jag letar efter denna tapeten och undrar om någon vet vad den heter och vilken tillverkare

som gör den. Tapeten har ett grafiskt mönster i beige, mullvad, grå och pärlemorskimrande färgställning.
Finaste tapeten jag sett, mycket tacksam för svar om någon känner igen den.
Hej! Kolla min tapet. Vet någon var den kommer ifrån?
 
  • Retro tapet med geometriskt mönster i bruna och guldiga nyanser på en vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.