Är en tejp som är med någon slags väv eller textil. Den nästan vulkar.

Används för att tejpa t.ex kablage i bil om man vill skydda eller sammanfoga flera kablar.

Tips på vad jag köper den till bra pris?
Försökt söka på t.ex Ebay men jag har inte rätta namnet på den så det blir fel resultat.
 
C
Sök på wire loom tape eller wire harness tape. T.ex. Tesa har massa olika tejper för ändamålet.
 
  • Gilla
Suhagg
  • Laddar…
Jag kör mycket med denna tape när jag monterar bilstereo och buntar kablar, vet inte hur bra den passar i motorrutrummet.
Den ser exakt ut som VW har använt som original till kablarna inne i kupén.
Sök på EBAY efter TESA 51608 19mm x 25m, Adhesive Cloth Fabric Tape cable looms.

Har gjort av med några rullar, den är mycket användbar :)
 
Redigerat:
  • Gilla
Suhagg
  • Laddar…
Om du skall ha den för att bunta ihop typ göra kabelstam så är en tape utan klister bäst. om du använder typ eltejp så blir kablaget väldig stelt. Sök efter plastband/plastsnitsel eller plastremsa det är riktigt lätt att göra snygga elhärvor som ser ut som original typ 60-70 tals GM bilar. Ex http://www.mellmine.se/shop/catalog/product_info.php/products_id/3099
 
Kabelstrumpor?
 
cpalm skrev:
Sök på wire loom tape eller wire harness tape. T.ex. Tesa har massa olika tejper för ändamålet.
Smart tips. Är dessa tåliga mot värme?
 
ConnyK skrev:
Jag kör mycket med denna tape när jag monterar bilstereo och buntar kablar, vet inte hur bra den passar i motorrutrummet.
Den ser exakt ut som VW har använt som original till kablarna inne i kupén.
Sök på EBAY efter TESA 51608 19mm x 25m, Adhesive Cloth Fabric Tape cable looms.

Har gjort av med några rullar, den är mycket användbar :)
Där har vi den. Riskerar man att få någon skräp kopia på TESA tejpen när man handlar från Kina?
 
Jimmu skrev:
Kabelstrumpor?
De använder jag. Men i vissa fall så är det tejp som gäller.
 
C
Suhagg skrev:
Smart tips. Är dessa tåliga mot värme?
Det står ju på katalogsidan jag länkade till om du läser där.
51608 är en fleece-tejp för passagerarutrymme. Max 105 °C.
Motsvarande tejp för både passagerar och motorutrymme är 51628. Max 125 °C.
Sen finns det ett par väv-tejper som klarar 150 °C.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.