Hittade denna gamla brytare hemma som är försedd med fjädrande knappar.
IMG_6839.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hur kopplar jag in Fibaron till denna?
IMG_6840.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det är ett gäng infällda 12V-spottar som skall dimmras. Antar att Fibaros dimmer ska klara detta förutsatt att jag håller mig under effekten?
Vad är det värsta som kan hända om jag kopplar fel, förutom ond bråd död? Kan jag råka steka dimmern?
 
  • Gilla
Buildermax
  • Laddar…
det beror väl på dimmern och hur den aktiveras och inte ?
 
Stefan1972 skrev:
det beror väl på dimmern och hur den aktiveras och inte ?
Hur menar du? Menar du Fibaro-dimmern?
Fibaro-manualen finns här: http://www.fibaro.com/manuals/en/FGD-212/FGD-212-EN-T-v1.0.pdf
...men jag var lite osäker på ELKO-sidan vad från Fibaro-utgångarna som skulle till vilken terminal på ELKON?
Är det över huvud taget möjligt på denna ELKO-switch?
 
läs manualen och se hur den triggas? Med strömbrytaren får du en puls varje gång du trycker på knappen. (om de är återfjädrande alltså.
 
Jo jag ser att Fibaros manual har ett kopplingsschema men den visar inte till vilka ingångar på ELKOn tåtarna från Fibaron skall in, eller ens om denna brytare är kompatibel med Fibaron. Tänkte om någon har kopplat sina Fibaro till liknande strömbrytare. Får väl ta in en elektriker. :surprised:
 
Jag tittade i manualen och det är gott om scheman som förklarar funktionen ingående och kan du inte med hjälp av detta och schemat på brytaren få till det så står det nog helt klart att du ska anlita en elektriker.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.